تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۴۰۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازدید از بندر چابهار مطرح شد؛

معاون اقتصادی رییس جمهور: صادرات، خط مقدم تولید و اشتغال کشور است

‌می‌متالز - معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر اینکه صادرات، خط مقدم تولید و اشتغال کشور است گفت: هرچقدر بیشتر صادرات داشته باشیم، ثروت ملی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، "محسن رضایی" روز پنجشنبه در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: این بندر یک بندر اقیانوسی است. بندری که از طریق اقیانوس هند با جمعیت زیادی از جهان ارتباط دارد، این بندر احداث شده و با سرعت خوبی درحال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: این بندر نخستین بندر حمل یکسره کشور به شمار می‌رود و امیدواریم سایر مناطق کشور هم بتوانند به همین تجهیزاتی که در این بندر است، دسترسی پیدا کنند که هم توقف زمانی کشتی‌ها و رسوب کالا اتفاق نیفتد و هم حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام شود.

لزوم توسعه صادرات

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: امروز به توسعه صادرات نیاز داریم و درحقیقت خط مقدم تولید ثروت ملی و اشتغال، صادرات است.

وی افزود: هرچقدر بیشتر صادرات داشته باشیم، ثروت ملی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت و در همین راستا، در این دولت به موضوع صادرات، بنادر، حمل و نقل، ترانزیت و مسائل دیگری که می‌تواند به افزایش صادرات کشور کمک کند توجه شده است.

جهانی شدن بندر چابهار

رضایی اضافه کرد: در این سفر هم به اتفاق دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور برای پیگیری و بررسی همین موضوعات به حوزه سواحل مکُران آمدیم. شواهد نشان می‌دهد که کار‌های خوب و قابل توجهی در این منطقه انجام شده و امیدواریم در دولت سیزدهم، بندر شهید بهشتی چابهار به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل شود.

وی افزود: استقرار تجهیزات هوشمند در این بندر مورد تاکید ما است و هرچقدر که بنادر ما پیشرفته‌تر باشند هزینه کالا‌ها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر می‌شود به طوری که مردم می‌توانند با قیمت ارزانتر کالا‌های وارداتی را خریداری کنند.

راه‌آهن جنوب به شمال؛ تحقق رویای ۲۰۰ ساله

معاون اقتصادی رییس جمهور در خصوص راه‌آهن چابهار زاهدان گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور این بوده که کار‌ها اولویت‌بندی نمی‌شده و در واقع یک پول سالانه‌ای را به سراسر هزینه‌ها توزیع می‌کنیم و برخی از امورات اقتصادی که باید سریعا به بهره‌برداری برسد و آثار خود را در اقتصاد ملی نشان دهد با سال‌ها تاخیر مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون ارتباط شمال و جنوب کشور یعنی چابهار به سرخس یا بندر انزلی و آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال ما را به شدت افزایش می‌دهد، اما بین خاش و ایرانشهر از یکسو و بین رشت و آستارا از سوی دیگر، دو قطعه دیگر باقی‌مانده که با یک اعتبار متوسط می‌شود به سرعت این طرح را عملیاتی کرد و حتما در تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم که راه آهن جنوب به شمال که رویای ۲۰۰ ساله‌ای است محقق شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده