تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۴۴۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علی پور مطرح کرد:

گام سازمان امور مالیاتی برای اجرای قانون مجلس در پایان سال/اخذ مالیات از لاکچری نشینان و لوکس سواران در سال آتی

‌می‌متالز - رئیس کمیته مالیات و عوارض کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: مجلس مصوبه اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس را در بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد و اکنون در ماه‌های پایانی سال سازمان امور مالیاتی اقدام به دریافت مالیات از این خودرو‌ها خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد علی پور رئیس کمیته مالیات و عوارض کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، با اشاره به اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی برای دریافت حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل شناسایی ۵۵۰ هزار خودرو لوکس، گفت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس را قرار داد که براساس آن راهنمایی و رانندگی مسوول شناسایی و معرفی این خودرو‌ها به سازمان امور مالیاتی شد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز اکنون اعلام کرده که خودرو‌های مورد نظر در کشور شناسایی شده و به زودی مالیات سالیانه آن‌ها اخذ خواهد شد، براین اساس خودرو‌های بالاتر از یک میلیارد تومان مشمول مالیات شده البته میزان دریافت مالیات از این خودرو‌ها با افزایش قیمت خودرو، افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در این راستا خودرو‌ها با قیمت یک میلیارد تومان به بالا باید براساس آیین نامه دولت مالیات پرداخت کنند و به همین ترتیب با افزایش قیمت خودرو میزان مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند.

علی پور اظهار کرد: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ اخذ مالیات از خودرو‌ها و منازل لوکس را قرار داده و مجلس نیز تلاش می‌کند تا این موضوع به تصویب برسد. همچنین در صورت عدم پرداخت مالیات توسط مودیان مشمول این قانون، آن‌ها موظفند در زمان نقل و انتقال خودرو، مالیات خود را پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده