تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۴۴۶۹۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون وزیر صمت:

اکتشاف مس در نیمروز سیستان و بلوچستان اقلیم اقتصادی منطقه را تغییر می‌دهد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) گفت: اکتشاف مس در منطقه‌ی جانجا نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان ذخیره‌ای است که به توسعه اقتصادی، پیشرفت و تغییر اقلیم اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محدوده اکتشافی کان سنگ مس جانجا در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: امروز در این معدن مس نتیجه تلاشی را که در طول سالیان مختلف با سرعت بیشتر هم می‌توانست انجام شود شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته اکتشاف این معدن مس در جانجا شهرستان نیمروز شروع کار است و با توجه به شواهدی که موجود بوده قطعا ذخایر بهتری را در اطراف این منطقه خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در این مناطق معمولا ریسک سرمایه‌گذاری بالا بوده ادامه داد: ما تلاش کردیم که این کاهش ریسک را برای سرمایه گذاران به دنبال حرکت‌هایی علمی، سیستماتیک و اثبات ذخایر معدنی به وجود بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های آینده در مجموعه ذخایری معدنی و انجام یکسری عملیات‌های خیلی خوب، افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های معدنی را در سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه هدف این بود که آخرین وضعیت پروژه مس جانجا در شهرستان نیمروز را بررسی کنیم تصریح کرد: این پروژه جانجا تقریبا در یک بخش اکتشافات کاملا انجام، ذخایر شناسایی و در حال جذب سرمایه‌گذار است و امیدواریم تا قبل از سال سرمایه‌گذار را معرفی کنیم و سپس بحث‌های مطالعه برای تجهیز معدن و ایجاد واحد فرآوری شروع شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده