تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۴۰۸۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ۵۰۰ میلیون تنی ذخایر مس در سیستان و بلوچستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با اکتشافات جدید صورت گرفته در محدوده معدنی مس «جانجا»، تاکنون ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر مس این استان افزوده شده است.
افزایش ۵۰۰ میلیون تنی ذخایر مس در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، داوود شهرکی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در گذشته در زمینه ماده معدنی مس ظرفیتی پایینی داشت ولی هم اکنون می‌توان ادعا کرد با اکتشافات جدید صورت گرفته در محدوده مس «جانجا»، تاکنون ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر مس استان افزوده شده است و با این ذخیره در رده‌ی دوم استان‌های مس خیز کشور قرار داریم.

وی افزود: در زمینه اکتشاف این محدوده معدنی ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۵۰ هزار متر حفاری تا عمق هزار متر نیز انجام شده است است و سرمایه گذاران مختلف برای ایجاد کارخانه فرآوری و ایجاد چرخه صنایع مس در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند که اشتغال بسیار خوبی را در این منطقه ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان طلا، مس، آنتیموان، آهن، سیلیس، کرومیت و تیتانیوم را از جمله مواد معدنی شاخص این استان عنوان کرد و گفت: استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه‌ی معادن، ایجاد کارخانه فرآوری در کنار معادن اقتصادی با هدف اشتغال افراد بومی همان منطقه است.

عناوین برگزیده