تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۴۴۸۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نا آرامی‌های قزاقستان تاثیر کمی بر تولید معادن فلزی دارد، اما اختلالات لجستیکی نگران کننده است

‌می‌متالز - تولیدکنندگان بین المللی فلزات فعال در قزاقستان این هفته به Platts گفتند علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر آسیب یک کارخانه ذوب مس در نتیجه اعتراضات ضد دولتی در شهر‌های قزاقستان به ویژه آلماتی تا به امروز هیچ تاثیر خاصی بر فعالیت‌های معدنی آن‌ها نداشته است.

به گزارش می‌متالز، با این حال نگرانی‌ها در مورد تاثیر کمبود ارتباطات بین المللی بر روی حمل و نقل در این کشور آسیای میانه که بیشتر تولید فلزات آن برای بازار‌های صادراتی است قوت گرفته است.

اعتراضات اجتماعی که از اوایل هفته قبل بر سر قیمت بالای انرژی آغاز شد و به استعفای دولت این کشور منجر شد، به یک جنبش گسترده‌تر ضد فساد تبدیل شده است. واحد‌های ارتش به رهبری روسیه در ۶ ژانویه وارد مراکز شهر شدند.

سخنگوی یکی از معدنکاران بزرگ که روی و طلا در قزاقستان فعالیت می‌کند گفته اعتراضات هیچ تاثیری بر معادن آن نداشته است به خصوص اینکه معادن معمولا دور از مراکز شهری واقع شده اند. این فرد افزود: تمام شبکه‌های ارتباطی ازجمله اینترنت در داخل این کشور قطع شده است و این مسئله می‌تواند به تاخیر در مخابره اخبار مربوط به اغتشاشات و درنتیجه مشکلات احتمالی لجستیکی منجر شود.

معدنکار مس، روی و سرب انگلیس و شرکت فلزات آسیای میانه CAML که مالک یک کارخانه تولید مس در نزدیکی Balkhash است در ۷ ژانویه تایید کرد که کارخانه و سایر فعالیت‌های خود ازجمله سایت معدن مس Kounrad در نزدیکی آن تحت تاثیر اغتشاشات نقاط دیگر این کشور قرار نگرفته است.

یک کانال تلگرامی روسی گزارش داد فعالیت در کارخانه ذوب مس متالورژی Balkhash در منطقه Karaganda واقع در مرکز قزاقستان به دلیل پیوستن کارگران آن به جمع معترضان متوقف شده است، زیرا تظاهرات و بی ثباتی ریسک‌هایی را برای فعالیت‌های صنعتی و لجستیکی در این کشور غنی از موادمعدنی ایجاد کرده بود. به گزارش این کانال تلگرامی این کارخانه ذوب بخشی از شرکت خصوصی معدنکاری و ذوب Kazakh است.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده