تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۴۵۱۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر مهم برای دارندگان شستا/ سهام جایزه شستا چه زمانی قابل معامله می‌شود؟

‌می‌متالز - ۳۰ آذر ماه سال جاری مجوز افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا صادر شد و حال سوال اینجاست که سهام جایزه شستا چه زمانی قابل معامله می‌شود.

به گزارش می‌متالز، درخواست افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا سی‌ام آذرماه ثبت شد.

سرمایه فعلی شستا ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و تعداد سهام قابل انتشار این شرکت نیز هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۱۳ میلیون و ۴۵۶ هزار سهم است. مبلغ افزایش سرمایه بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد تومان است. حال سوال اینجاست که سهام جایزه شستا چه زمانی قابل معامله می‌شود.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: در افزایش سرمایه‌های از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته به دو صورت سهم باز می‌شود. زمانی که افزایش سرمایه زیر ۲۰۰ درصد باشد سهم دو روز بعد از مجمع باز می‌شود و سهم قابل معامله می‌شود. پس از حدود یک الی دو ماه از ثبت افزتیش سرمایه سهام جایزه در پرتفوی سهامداران می‌نشیند و قابل معامله می‌شود.

وی ادامه داد: این مثال برای سهم‌هایی مثل شپنا، شتران، فملی و … داشته باشیم که افزایش سرمایه زیر ۲۰۰ درصد از محل انباشت سود داشتند و سهم باز شد و مجدد بعد از ثبت افزایش سرمایه سهام جایزه نشست و قابل معامله شد.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: اما اگر افزایش سرمایه از محل تجدید دارایی یا انباشت سود بالای ۲۰۰ درصد باشد مثل سهم شستا. سهام جایزه باید روی پرتفوی سهامدار بنشیند و ثبت افزایش سرمایه اتفاق بیفتد و همراه با سهام عادی باز شود. یعنی شستا زمانی باز می‌شود که ثبت افزایش سرمایه روی کدال ثبت شده و چند روز بعد به همراه سهام جایزه قابل معامله خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سهام جایزه به این معنا نیست که شما جایزه‌ای می‌گیرید. سهام جایزه یعنی به میزانی که به سهم شما اضافه شده از قیمت سهم کاسته می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده