تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۴۳۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«شستا» ۴۸۰ میلیارد تومان در هشترود سرمایه‌گذاری می‌کند

‌می‌متالز - فرماندار هشترود گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موسوم به «شستا» حدود ۴۸۰ میلیارد تومان برای احداث گاوداری ۶ هزار راسی در این شهرستان هزینه می‌کند و زمینه برای رونق تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امین امینیان روز چهارشنبه افزود: سه هزار راس از دام‌های این گاوداری بر اساس طرح توجیهی آن مولد خواهد بود و این سرمایه‌گذاری اکنون در مرحله تحویل زمین قرار دارد.

به گفته وی مذاکره‌های اولیه با نماینده «شستا» پس از بازدید از محل‌های مدنظر این شرکت انجام شده و با راه‌اندازی این گاوداری برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار هشترود اشتغال‌زایی غیرمستقیم این طرح سرمایه‌گذاری را ۳۰۰ نفر اعلام و بر اساس نظر کارشناسان پیش‌بینی کرد که روزانه ۱۰۰ تن شیر از این گاوداری تولید شود.

هشترود به واسطه فراهم شدن زیرساخت‌های لازم از جمله نیروی کار و امکانات زیربنایی و قرار گرفتن در کنار آزادراه پیامبر اعظم (ص) در مسیر توسعه قرار گرفته است و افق روشنی پیش‌روی اقتصاد این شهرستان قرار دارد.

تا جایی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در آینده نه چندان دور سرمایه‌‍گذاری‌های بزرگی در این شهرستان به وقوع خواهد پیوست و زمینه اشتغالزایی برای جوانان منطقه فراهم شد.

همدلی مسوولان اجرایی هشترود و همسویی آنان نماینده مجلس نیز دست به دست هم داده است تا زمینه برای پیشرفت روزافزون این شهرستان از طریق جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده