تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۴۵۱۸۸
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

پیشنهاد بهره‌مندی مواد خام محصولات پتروشیمی از معافیت مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد بهره‌مندی مواد خام محصولات پتروشیمی از معافیت مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ مطرح خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد بهره‌مندی مواد خام محصولات پتروشیمی از معافیت مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ مطرح خواهد شد.

سید جواد حسینی‌کیا با اشاره به حمایت‌های بودجه‌ای از صنعت پتروشیمی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: یکی از مشکلات در این بخش مربوط به تعیین تکلیف مواد خام و نیمه خام در تولید صنایع پتروشیمی است.

وی تاکید کرد: برخی از مواد نیمه خام صنایع پتروشیمی به واقع اصلا ظرفیت تکمیل شدن را در کشور ندارد و یا اینکه ما مجهز به تکنولوژی آن نیستیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین و طبق این شرایط، مواد نیمه خام در امور مربوط به صادرات مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شوند وچون مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شوند مشکلات زیادی را در صنعت پتروشیمی ایجاد کرده اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما انشاءلله در بودجه سال ۱۴۰۱ به دنبال این هستیم که موادی که اصطلاحاً به آن نیمه خام گفته می‌شود را در صورتی که ظرفیت تکمیل شدن در کشور را نداشته باشند و یا این که کشور به آن نیازی نداشته باشد را از معافیت مالیاتی بهره‌مند کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این مسئله یکی از اصلی‌ترین موضوعات مربوط به صنایع پتروشیمی که دغدغه‌های فراوانی را در این بخش ایجاد کرده است و ما می‌کوشیم در بودجه سال ۱۴۰۱ این موضوع را اصلاح کنیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تامین خوراک پتروشیمی‌ها اظهار داشت: خوراک این صنایع هم باید متناسب با آن قیمتی باشد که به آن‌ها تحمیل می‌کنیم؛ یعنی همان طور که قیمت خوراک را دستوری تعیین می‌کنیم از سوی دیگر هم باید به آن‌ها اجازه دهیم که متناسب با تعیین قیمت دستوری، محصولشان را مشمول افزایش قیمت کنند.

حسینی‌کیا در ادامه با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های صنایع پتروشیمی در کشور اظهار داشت: زیرساخت‌های این بخش هم باید به سرعت تکمیل شود، در این موضوع ما به یک حکم تکلیفی نیاز داریم که در آن بخش، از درآمد پتروشیمی‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های آن هزینه شود.

منبع: خبرنامه حزب موتلفه اسلامی (شما)

عناوین برگزیده