تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۴۵۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

در کوتاه مدت صعود به بالای 1250 دلار و افت به پایین 1236 دلار روند قیمت طلا را مشخص خواهد کرد

می متالز - در حال حاضر عوامل فاندامنتالی همچون نرخ بهره آمریکا، تاثیر بحران بودجه ایتالیا، روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و همچنین تنش تجاری موثر بر قیمت طلا خواهد بود.
در کوتاه مدت صعود به بالای 1250 دلار و افت به پایین 1236 دلار روند قیمت طلا را مشخص خواهد کرد

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، مدیر معاملات منطقه آسیا-اقیانوسیه در OANDA بانک دلیل جو خنثی در مبادلات امروز را کم شدن تنش تجاری بین آمریکا و چین می داند و در این بین، دلار نیز حرکت چندانی نداشته است  هرچند از رقم رکوردی دیروز فاصله گرفته است  ولی همچنان در سطح 97 واحدی قرار دارد  که این موضوع میزان رشد قیمت طلا را محدود کرده است. طلا با دلار ارزش گذاری می شود و رقم های بالای شاخص ارز آمریکا فلز زرد را برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی گرانتر خواهد کرد.

به باور وانگ تائو، تحلیلگر رویترز، هر اونس طلا در بازار تحویل فوری در محدوده قیمت 1240 تا 1253 دلار قرار دارد که فعلا بازاری خنثی است. در صورت صعود به پایین و یا بالای این میانگین قیمتی مسیر آینده طلا مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش احتمال عقب نشینی فدرال رزور از سیاست های افزایش نرخ بهره ای خود و همچنین احتمال توقف روند افزایش این نرخ در 2019 همچنان در حال حمایت از طلا است. بر اساس برخی گزارش ها به نظر می رسد بعد از افزایش نرخ بهره دسامبر سیاست فدرال رزرو بر اساس اطلاعات آماری خواهد بود و به اصطلاح در حالت "صبر و مشاهده" قرار خواهد گرفت.

از نظر تکنیکال تازه ترین تحلیل نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1236 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها تا 1221 دلار افت خواهد کرد.

سطح مقاومتی  پیش روی طلا 1250 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1265 دلار افزایش خواهد داشت.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده