تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۶۴۴
کد خبر: ۲۴۵۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا صعود کرد، نقره جهش کرد / هدف نهایی طلا در صورت صعود و سقوط به ترتیب 1284.10 و 1225 دلار است

می متالز - قیمت طلا در اوایل بازار روز چهارشنبه آمریکا رشد متوسطی را ثبت کرد و در این بین نقره عملکرد بهتری داشت و رکورد بهترین قیمت 5 هفته ای ثبت کرد.از نظر تکنیکال زمان هایی برای بازار افزایشی در هر 2 فلز تایید شده و انتظار ادامه روند می رود.
طلا صعود کرد، نقره جهش کرد / هدف نهایی طلا در صورت صعود و سقوط به ترتیب 1284.10 و 1225 دلار است

به گزارش می متالز، فاکتورهای در بازار وجود دارد که این هفته از طلا حمایت می کنند. حمایتی میانه مکان امن سرمایه گذاری تنش برگزیت، اخبار جدید در مورد کم شدن تنش تجاری بین چین و آمریکا و همچنین بهبود جدول های تکنیکال همگی باعث ورود خریداران به بازار فلزات گرانبها شده اند. طلای تحویلی در فوریه در زمان انتشار این گزارش در کیتکو 4.90 دلار رشد ثبت کرده بود و در رقم 1252.10 دلار قرار داشت و نقره تحویلی در مارس با رشد 0.262 درصدی در رقم 14.895 دلار مبادله می شد.

قیمت مصرف کننده آمریکا که روز گذشته منتشر شد تغییری برای نوامبر نسبت به ماه قبل (اکتبر) ثبت نکرده بود. برخی گزارش های ابتدای سال باعث نگرانی هایی در مورد رشد سریع نرخ تورم شدند. در بازارهای سهام هم اغلب شاخص بازارها طی شب منتهی به چهارشنبه و در مبادلات پنجشنبه در سطوح بالاتر قرار گرفتند که دلیل آن انتخاب سرمایه گذاران و توجه آن ها  به پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا به جای نگرانی در مورد مشکلات ترزا می و طرح برگزیت بود. مبادلات بازارهای سهام این هفته آمریکا پر نوسان بوده است که به باور بسیاری از با تجربه های بازار حداقل برای مدتی این روند بازار خواهد بود.

بر اساس اعلام هر دو طرف درگیر، روند مذاکرات تجاری بین چین وآمریکا تا به امروز نتایج مشخص و ملموسی را داشته است و پیشرفت کرده است. بازارهای اعتقاد دارند اگر مذاکرات تجاری بین 2 اقتصاد اول جهان موفقیت آمیز باشد تاثیر مشخص و مثبت بر روند تمام اقتصاد های جهان خواهد داشت. همچنین تحت تاثیر این ایده که  پیشرفت مذاکرات تجاری و در ادامه بهتر شدن روند حرکت اقتصاد جهان باعث افزایش تقاضا و حمایت در بازار فلزات گرانبها خواهد شد احساس کلی بازارها بهبود یافته، البته و اگر این مذاکرات به سرانجامی مناسب برسد و حل و فصل شود.

فرصت مذاکرات در آخرین بار 90 روزه اعلام شده و 2 طرف توافق کردند در این بین تعرفه کالاهای وارداتی افزایش نیابد.

وضعیت برگزیت در میانه های هفته با تنش زیادی همراه شد و همچنان سرمایه گذارن در مورد آینده آن نگران هستند. با اینحال طی دیروز امروز همچنان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار سهام بیشتر از طلا است. می روز دوشنبه سعی کرد که رای گیری در مورد برگزیت را به تعویق اندازد و ترزا می خیلی سریع محبوبیت خود را در بین افکار عمومی انگلستان از دست داده است. ولی به نظر می رسد بازارها بیشتر توجه خود را به تنش تجاری دارند تا روند برگزیت.

عامل کلیدی خارج از بازار روند قیمت نفت است که با قرار گرفتن شاخص دلار در سطحی پایین تر از افزایش قیمت حمایت می کند. به طور کلی افزایش قیمت نفت تاثیر مستقیم بر قیمت بازارکالاهی خام از جمله فلزات گرانبها دارد.

به باور جیم وایکوف، تحلیلگر در کیتکو، از نظر تکنیکال طرفداران بازار افزایشی (بول) طلای تحویلی در فوریه در آینده نزدیک برتری تکنیکال دارند. هدف نهایی طلا در شرایط فعلی و در صورت صعود رسیدن به نزدیکی بهترین قیمت جولای یعنی 1284.10 دلار در هر اونس است. در این مسیر اولین مقاومت را بهترین قیمت هفته جاری یعنی 1256.60 دلار انجام خواهد داد و بعد از آن شاهد مقاومت سطح  1260 دلاری خواهیم بود.

همچنین در صورت انتخاب مسیر کاهشی از جانب طلا هدف نهایی بسته شدن قیمت زیر سطح تکنیکال 1225 دلار در هر اونس است. در این بین اولین حمایت را از سطح 1245.80 دلاری شاهد خواهیم بود و بعد از آن 1240 دلار در هر اونس وظیفه حمایت از طلا را به عهده خواهد گرفت.

همچنین از نظر تکنیکال طرفداران بازار کاهشی نقره تحویلی در مارس همچنان برتری تکنیکال خود را حفظ کرده اند. با اینحال در این بین بازار افزایشی بر اساس روند جدول های تکنیکال 3 هفته ای فرصت هایی برای صعود خواهد داشت. در صورت صعود هدف نهایی نقره بسته شدن قیمت بالای سطح مقاومتی و بهترین رقم اکتبر یعنی 15.055 دلار است. در مسیر صعود اولین مقاومت را سطح 15 دلاری و بعد از آن سطح 15.055 دلاری انجام خواهند داد.

در صورت انتخاب مسیر کاهشی هدف فلز خاکستری رسیدن به زیر پایین ترین قیمت نوامبر و سطح حمایتی 13.985 دلاری است. در مسیر افت اولین حمایت را سطح 14.565 دلاری انجام می دهد و بعد از ان شاهد حمایت سطح 14.28 دلاری از نقره خواهیم بود.

به باور گروهی از تحلیلگران بعد از افزایش نرخ بهره دسامبر در نشست 18 و 19 این ماه  فدر ال رزرو تنها یکبار دیگر این نرخ را در 2019 افزایش خواهد داد.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده