تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۴۵۵۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قرارداد ساخت چرخ مسی ویژه ریخته‌گری در جهاد دانشگاهی تهران

‌می‌متالز - قرارداد ساخت ۹ عدد چرخ مسی ویژه ریخته‌گری پیوسته فلزات، بین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شرکت دنیای مس کاشان منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، مهندس «نورس قنبرپور»، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی گفت: این قرارداد در ادامه قرارداد‌های پیشین در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با این شرکت صنعتی منعقد شده است.

وی ادامه داد: این مرکز می‌کوشد با حفظ کیفیت این محصول و انجام تحقیقات برای ارتقاء کیفیت آن، جایگاه خود را در تولید این محصول راهبردی حفظ کند.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی افزود: در سال‌های گذشته بخش عمده آمیژان‌های (افزودنی‌ها برای آلیاژ سازی) مورد نیاز برای ساخت این محصول وارداتی بود، اما امسال موفق به بومی‌سازی بخش عمده‌ای از آمیژان‌های مورد نیاز در این مرکز شدیم و در ساخت چرخ‌های جدید از آمیژان داخلی استفاده خواهیم کرد.

قنبرپور همکاری با چند کارگاه صنعتی در کشور برای ساخت این محصول ارزشمند را از ویژگی‌های مثبت این طرح دانست و خاطرنشان کرد: هر چند قیمت این محصول از نمونه خارجی کمتر است ان‌شاءالله بتوانیم با جلب اعتماد مشتریان برای این محصول، هزینه‌های تولید را کاهش داده و چرخ را با قیمت کمتر به مشتریان تحویل دهیم.

همچنین مهندس فتاحی، مدیر بازرگانی مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی نیز افزود: به‌طور تقریبی سالانه حدود یک میلیون یورو ارز بابت واردات چرخ مسی از کشور خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌عنوان نهادی که دغدغه حل مشکلات و گلوگاه‌های صنعت را دارد، با حمایت چند شرکت صنعتی از سال ۸۸ به‌صورت متمرکز وارد این حوزه شد و در صدد هستیم تا با ارائه محصول با بهترین کیفیت، از اعتبار جهاد دانشگاهی دفاع کنیم.

مدیر بازرگانی مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی افزود: یکی از مهم‌ترین عامل‌های مؤثر در رشد صنعت داخلی، اعتماد و خطرپذیری مدیران صنعت است که حاضر به استفاده از تولیدات داخلی می‌شوند که بسیار قابل تقدیر است.

فتاحی یادآور شد: این شرکت‌ها علاوه‌بر کمک به رشد تولیدات داخلی، از مزایای زیادی از قبیل کاهش سرمایه جاری، کاهش انبارداری و استفاده از خدمات پس از فروش بهتر استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده