تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۱۲۷۷۴

انتشار فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری طرح «ارائه دانش فنی و ساخت فوم فلزی سلول‌باز»

‌می‌متالز - هفتاد و ششمین فراخوان پژوهشی با عنوان مشارکت در اکتساب فناوری طرح «ارائه دانش فنی و ساخت فوم فلزی سلول‌باز هدفمند درجه‌بندی‌شده بر پایه آلومینیوم به روش ریخته‌گری گریز از مرکز» با حمایت صندوق نوآوری و به پیشنهاد یک گروه پژوهشی از دانشگاه سهند تبریز منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه می‌توانند تا یکشنبه پانزدهم مرداد ۱۴۰۲ پیشنهاد‌های خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

فوم‌های فلزی سلول باز به دلیل خواص و عملکرد ویژه در سال‌های اخیر مورد توجه صنعتگران قرار گرفته‌اند و در کاربرد‌هایی همچون فیلتراسیون، عایق صوت و مبدل‌های حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. روش‌های متعددی برای ساخت این دسته از فوم‌ها در صنعت ارائه شده است.

در این طرح پژوهشی روش ریخته‌گری گریز از مرکز به دلیل هزینه پایین و امکان کنترل اندازه و توزیع حفرات در ساختار فوم و همچنین دقت مناسب، به عنوان یک روش جدید برای ساخت فوم‌های فلزی سلول باز معرفی شده است. با توجه به امکان کنترل ساختار فوم در این روش، ساخت مواد هدفمند درجه‌بندی‌شده با استفاده از ریخته‌گری گریز از مرکز قابل انجام است.

هدف از این طرح پژوهشی، ساخت یک نمونه فوم فلزی سلول باز برپایه آلومینیوم با ساختار هدفمند درجه‌بندی‌شده و با استفاده از روش ریخته‌گری گریز از مرکز بوده و در انتها دانش فنی تولید این نوع فوم با استفاده از روش پیشنهادی ارائه خواهد شد.

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست فقط برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی مقتضی معرفی خواهد شد.

علاقه‌‎مندان می‌توانند تا ۱۵ مرداد پیشنهاد خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند و برای ارتباط با کارگزاری امیرکبیر با شماره‌های ۰۲۱۸۶۰۱۳۸۶۲ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده