تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۴۳۰۷۱

اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی استخراج عناصر استراتژیک به روسیه

‌می‌متالز - مشاور امور بین الملل ایمیدرو از اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی استخراج عناصر استراتژیک به روسیه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فضل‌الله حیدری‌فرزان مشاوررامور بین‌الملل ایمیدرو در دیدار با معاون اقتصادی سفارت روسیه ضمن اعلام آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی استخراج عناصر حیاتی و استراتژیک به این کشور گفت: ایران به دانش فنی استخراج عناصر حیاتی و استراتژیک همچون منیزیم، فسفات، تیتانیوم، پتاسیم، لیتیوم و ... از منابع بی کیفیت دست یافته آماده انتقال این دانش همراه با فناوری و دانش فنی تصفیه طلا از ناخالصی‌ها (تا درجه ۹۹۹/ ۹۹) و دانش فنی فناوری ایرانی تولید آهن اسفنجی (PERED) به روسیه هستیم.

مشاور روابط بین‌الملل ایمیدرو با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایران در بخش معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به همکاری با روس‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله استخراج معادن برون مرزی در حوزه سنگ آهن، مس و ... است.

وی در پایان این دیدار یادآورشد از روسیه برای همکاری و سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی معدنی از جمله فولاد، مس، آلومینیوم و ... استقبال می‌کنیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده