تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۷۲۰
کد خبر: ۱۶۰۱۵۶
رییس سازمان نظام مهندسی معدن در مراسم‌رونمایی از درگاه سفیران معدن:

تبادل دانش فنی و ایجاد پایگاه در کشورهای برتر معدنی

می متالز - رونمایی از درگاه سفیران معدن سامانه نظام مهندسی معدن (سنم) در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد.
تبادل دانش فنی و ایجاد پایگاه در کشورهای برتر معدنی

سازمان نظام مهندسی معدن

به گزارش می متالز، تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن در این آیین اظهار کرد: در راستای توسعه سامانه سنم قول داده بودیم تا پایان سال آن را تجهیز کنیم و طبق سند استراتژیک سازمان و جمع بندی‌های انجام شده در بخش امور بین الملل، این اقدام انجام شد. 

وی ادامه داد: همچنین قرار بر این شد تا سفیرانی در دیگر کشورها داشته و با ایجاد پایگاه در کشورهایی که از دانش فنی و معدن زبانزد هستند، با ایجاد ارتباط، زمینه تبادل دانشجو و استاد و دستیابی به دانش فنی آنها را داشته باشیم. 

وی افزود: ما باید حوزه اکتشاف و مهندسی معدن در کشور را مورد توجه قرار داده و اقدامات لازم در جهت پیشرفت این دو حوزه را انجام دهیم.

وی افزود: در رابطه با ایجاد سامانه بخش مدیریت توسعه و سرمایه گذاری سازمان، ایده پردازی کرده و با مشورت با کشورهای ایتالیا و فلاند به این نتیجه رسیدیم که این سامانه ایجاد شود. 

وی گفت: ما در راستای رسالت خود تا پایان سال جمع بندی سامانه سنم را انجام می‌دهیم تا در سال آینده چکش کاری نهایی سامانه جهت تامین نیازهای ارباب رجوع که از سامانه استفاده می کنند، فراهم شود. 

وی همچنین در خصوص لزوم بکار گیری مسوولان فنی در واحدهای فراوری مواد معدنی گفت: در بخشی از زنجیره معدن یعنی واحدهای فرآوری مواد معدنی  اعضای سازمان کمتر در آنها حضور داشتند اما ۲ روز گذشته این دستورالعمل ابلاغ شد که گامی در بحث پیشرفت در صنایع معدنی است. 

به گفته وی، از این پس واحدهای فرآوری مواد معدنی زیر نظر مسوولان فنی فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده