تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۴۶۱۶۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

جلوگیری از خروج ۴۰ درصدی ارز با تولید رنگ‌های عایق

‌می‌متالز - مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تولید رنگ‌های عایق حرارتی ۴۰ درصد از خروج ارز جلوگیری می‌کند که پیش از آن سهم ایران بین دیگر کشور‌ها در این مورد هیچ بوده است.

به گزارش می‌متالز، ایمان علی بخشی گفت: با توجه به این که مصرف انرژی در دنیا زیاد شده است و جهان به سمت کاهش مصرف انرژی پیش می‌رود؛ شرکت ما رنگ‌هایی را تهیه و تولید کرده به اسم رنگ‌های عایق حرارتی که انرژی، گرما در تابستان و سرما را در زمستان کنترل می‌کنند.

رنگ‌های عایق حرارتی این شرکت دانش بنیان کاربرد ساختمانی و صنعتی دارند که می‌تواند در فصول گرم سال ۱۱ درجه و در فصول سرد حدود ۶ درجه، دما را کنترل کند.

با استفاده از این فناوری در صنعت و در ساختمان سازی علاوه بر این که مصرف انرژی کنترل می‌شود، باعث پایین آمدن آن نیز می‌شود.

وجه تمایز این رنگ نسبت به نمونه مشابه خارجی خود، این است که نمونه داخلی ۲ متر مربع، اما نمونه خارجی یک متر مربع را پوشش می‌دهد.

او گفت: بازار جهانی رنگ‌های عایق حرارتی در سال ۲۰۲۱، ۵/۸ میلیون دلار بوده که سهم بازار ایران در بین آن‌ها هیچ بوده است. ارائه این محصول در کشور‌های هدف صادرات، ارزآوری خوبی برای کشور به دنبال دارد. رنگ‌های عایق حرارتی شرکت دانش بنیان ما علاوه بر این که با کیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی است؛ قیمت آن نیز نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی خود ۴۰ درصد پایین‌تر است. در این محصول داخلی از رنگ‌های پایه آب استفاده شده؛ چرا که دوستدار محیط زیست است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده