تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۴۶۶۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سیمان امروز نهم بهمن ۱۴۰۰/ قیمت سیمان باز هم ثابت می‌ماند؟

‌می‌متالز - قیمت سیمان، امروز نهم بهمن ۱۴۰۰، همچنان کیلویی ۵۱۷ تومان و پاکتی، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان ماند. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۳۷ هزار تومان تا پاکتی ۴۵ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، قیمت سیمان امروز نهم بهمن ۱۴۰۰، به ازای هر کیلو ۵۱۹ تومان به فروش می‌رسد و بهای رسمی سیمان امروز، هم مانند هفته گذشته ماند و تغییری نکرد.

نرخ سیمان از اواسط این هفته ثباتی نسبی داشت و امروز، نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ هم قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان، ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان است.

هر پاکت سیمان امروز نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در بازار آزاد، از ۳۷ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود. نرخ سیمان در بازار آزاد بستگی به عواملی مانند شرکت ارائه دهنده، مقدار و نوع آن دارد.

قیمت سیمان امروز نهم بهمن ۱۴۰۰/ قیمت سیمان باز هم ثابت می‌ماند؟

قیمت سیمان امروز نهم بهمن ۱۴۰۰ در بورس کالا

حالا با وجود اینکه ثبات در بازار به چشم می‌خورد، اما اعضای انجمن سیمان هشدار داده بودند در صورتی که برق واحد‌های سیمانی دوباره وصل نشود، سیمان این هفته گران می‌شود و بنا بر پیگیری‌ها برق واحد‌های سیمانی هنوز هم وصل نشده است.

سخنگوی صنعت برق گفته بود که برق واحد‌های سیمانی نهایتا تا دوازدهم بهمن ماه دوباره وصل می‌شود و احتمالا همین وعده، قیمت سیمان را هنوز ارزان نگه داشته است.

وزارت نیرو پیش از این قول داده بودند که با پایان تابستان، برق صنایع هم از حالت سهمیه‌بندی خارج شود، اما حالا برق صنایع سهمیه‌بندی شده و انجمن سیمان می‌گوید دردسر‌های استفاده از مازوت باعث بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده و افزایش قیمت سیمان می‌شود.

با وجود این که دولت قول داده بود مازوت را در کارخانه به صنایع تحویل دهد، اما حالا انجمن سیمان گلایه می‌کند که دولت هزینه حمل مازوت به کارخانه تولید سیمان را تقبل نمی‌کند. به گزارش انجمن سیمان کرایه حمل مازوت تا در کارخانه گاهی از هزینه خود مازوت بیشتر می‌شود. به همین دلیل هم اگز برق واحد‌های سیمانی وصل نشود، در نهایت قیمت سیمان هم افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده