تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۴۶۳۴۵
سرویس خبر : انرژی

اعمال محدودیت تامین گاز صنایع سیمان و فولاد اصفهان

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت گاز بر صنایع هم اعمال شده که شامل نیروگاه‌های تولید برق هم می‌شود؛ این محدودیت به صنایع سیمانی و فولادی استان اعمال شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا نوحی گفت: باتوجه به سرمای شدید و افزایش مصرف گاز خانگی، محدودیت گاز بر صنایع اعمال شده که شامل نیروگاه‌های تولید برق هم می‌شود، وقتی گاز نیروگاه ما کم باشد، تولید برق هم کم می‌شود، به همین دلیل به مصرف‌کننده‌های صنایع فولاد خودمان اعلام کردیم که فعلا باید مصرف برق خود را به حداقل ممکن کاهش دهید.

او گفت: صنایع سیمانی هم اعلام شده تولید خود را تعطیل نکنند، اما فعلا با یک کوره کار کنند؛ بنابراین به این دو صنعت اعلام شده مصرف خود را کم کنند تا در بخش خانگی دچار کمبود گاز و همچنین برق نشویم، چون اگر گاز دچار افت شود، تولید برق نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت سیمان اصفهان نیز در این باره گفت: شرکت توزیع برق ۱۰ روز قبل به ما گفت مقداری از مصرف برق خود را کم کنید، ما هم مصرف برق را کاهش دادیم؛ الان به ما اعلام کردند مصرف برق را بیشتر کاهش دهید.

او گفت با کاهش مصرف برق، ظرفیت تولید ما به نصف کاهش پیدا می‌کند؛ ولی قیمت سیمان افزایش پیدا نمی‌کند، چون موقتا و به مدت ۳ روز برای مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده