تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۴۷۷۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سیمان و فولاد خام کاهش یافت

‌می‌متالز - بررسی آمار تولید کالا‌های منتخب معدنی نشان می‌دهد که تولید برخی محصولات معدنی مانند سیمان و فولاد خام در ۹ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بررسی وضعیت تولید ۱۱ محصول معدنی منتخب در ۹ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که تولید فولاد خام، سیمان، محصولات فولادی، آلومینا، کنسانتره زغال سنگ و چینی بهداشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، اما تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم، شیشه جام، ظروف شیشه‌ای، ظروف چینی در بازه زمانی یاد شده افزایش داشته است.

براین اساس تولید فولاد خام از ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار تن در ۹ ماهه ۱۳۹۹ با ۲.۲ کاهش در ۹ ماهه ۱۴۰۰ به ۲۱ میلیون و ۲۷۳ هزار تن رسیده است.

همچنین تولید محصولات فولادی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش داشته و براین اساس تولید آن از ۱۹ میلیون و ۹۸۷ هزار تن در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به ۱۸ میلیون و ۸۲۴ هزار تن در ۹ ماهه امسال رسیده است.

سیمان نیز از ۵۳ میلیون و ۵۷۴ هزار تن در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته با کاهش ۹.۱ درصدی تولید به ۴۸ میلیون و ۶۹۷ هزار تن در ۹ ماه ابتدای امسال رسیده است.

شمش آلومینیوم در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۴.۷ درصد افزایش تولید داشته است و ۳۲۹ هزار تن به ۴۱۱ هزار تن تولید آن افزایش یافته است.

کنسانتره زغال سنگ نیز ۱۱.۷ درصد در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تولید داشته است.

تولید کاتد مس از ۲۱۴ هزار تن در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ با ۶.۵ درصد افزایش به ۲۲۷ هزار تن در ۹ ماهه ابتدای امسال رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده