تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۴۶۸۳۷
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان:

شرکت‌های معدنی برای ساماندهی باغ سنگی سیرجان مشارکت کنند

‌می‌متالز - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید بر لزوم همکاری شرکت‌های معدنی برای ساماندهی باغ سنگی سیرجان گفت: خوشبختانه در حال حاضر میزان و نحوه همکاری و مشارکت شرکت‌های معدنی و صنعتی سیرجان در بازسازی بنا‌های تاریخی این شهرستان به یک الگو در سطح کشور تبدیل شده است.

به گزارش می‌متالز، فریدون فعالی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران با تقدیر از حمایت‌های شرکت‌های معدنی و صنعتی شهرستان سیرجان از پروژه‌های مرمتی و گردشگری اظهار کرد: خوشبختانه شرکت‌های بزرگ معدنی سیرجان توجه ویژه‌ای به مباحث مرتبط با میراث‌فرهنگی دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خواهان همکاری شرکت‌های صنعتی و معدنی برای اتخاذ راهکاری مناسب برای خروج باغ سنگی سیرجان از وضعیت فعلی شد و افزود: متاسفانه در اطراف این مجموعه بی نظیر امکانات مناسب رفاهی برای بازدیدکنندگان و گردشگران وجود ندارد.

او با تاکید براینکه تدوین طرح ساماندهی باغ سنگی سیرجان در دستور کار است بیان کرد: امیدواریم همچون گذشته شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی سیرجان در اجرای پروژه ساماندهی باغ سنگی مشارکت کنند.

فعالی با بیان اینکه آینده صنعت گردشگری سیرجان بسیار روشن است خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۲۶۶ تخت در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده