تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۴۷۱۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعطیلی بازار فولاد ضد زنگ چین قبل از تعطیلات

‌می‌متالز - با توجه به شروع تعطیلات سال نو قمری چین از هفته آینده، خریداران و رانندگان کامیون در این هفته بازار را ترک کرده و تاجران تجارت را متوقف کردند.

قیمت فولاد ضد زنگ داخلی چین

به گزارش می‌متالز، بازار‌های داخلی و صادراتی فولاد ضد زنگ چین در این هفته و قبل از تعطیلات سال نوی چینی در هفته آینده بسته می‌شود. این در حالی است که قیمت فولاد ضد زنگ در هفته منتهی به روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه بالاتر از هفته قبل بود که در واکنش به افزایش قیمت نیکل اتفاق افتاده بود.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی ضد زنگ ۲ میلی متری درجه ۳۰۴ در شهر Wuxi در روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه در محدوده ۱۸۳۰۰ – ۱۸۵۰۰ یوان (۲۸۹۵ – ۲۹۲۷ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل ۴۰۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

به نقل از منابع خبری، افزایش قیمت نیکل در هفته گذشته عامل کلیدی در افزایش قیمت فولاد ضد زنگ چین بوده است.

تحلیل گران بازار خبر دادند قرارداد سه ماهه نیکل بورس فلزات لندن جلسه رسمی خود را در روز جمعه ۲۱ ژانویه با قیمت ۲۳۷۱۵ تا ۲۳۷۲۰ دلار در هر تن به پایان رساند. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز دوشنبه ۱۷ ژانویه که در محدوده ۲۱۹۰۰ تا ۲۱۹۲۰ دلار در هر تن بود حدود ۱۸۰۰ تا ۱۸۱۵ دلار در هر تن افزایش داشته است.

یک معامله گر مستقر در Wuxi اظهار کرد: در اواخر هفته گذشته چند معامله برای کویل نورد سرد فولادی داخلی چین انجام شده، اما هیچ معامله‌ای تاکنون طی این هفته شنیده نشده است.

یک تاجر دیگر مستقر در شهر Wuxi گفت: تقریباً همه خریداران و رانندگان کامیون این هفته پیش از سال نو قمری بازار را ترک کرده اند و من قصد دارم تجارت را از پنج شنبه متوقف کنم.

منابع خبری اعلام کردند فعالان بازار تمایلی به اظهار نظر در مورد روند قیمت پس از تعطیلات نداشته اند.

به نقل از معامله گران مستقر در Wuxi، روند بازار به تغییرات نیکل در طول تعطیلات بستگی دارد که از ۳۱ ژانویه شروع شده و تا ۶ فوریه ادامه خواهد یافت.

قیمت فولاد ضد زنگ صادراتی چین

با توجه به ارزیابی فست مارکت، قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ صادراتی ۲ میلی متری و درجه ۳۰۴ در روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه در محدوده ۲۹۰۰ – ۳۰۱۰ دلار در هر تن فوب چین شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۴۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

همچنین ارزیابی متال بولتن نشان داد شاخص کویل نورد گرم فولادی صادراتی ضد زنگ درجه ۳۰۴ در روزچهارشنبه در محدوده ۳۰۰۰ – ۳۰۵۰ دلار در هر تن فوب چین قیمت گذاری شد. این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت این محصول نسبت به روز قبل با افزایش ۱۰ – ۵۰ دلار در هر تن همراه بوده است.

تحلیل گران صنعت گزارش دادند یکی از صادر کنندگان فولاد ضد زنگ مستقر در چین، در تاریخ ۲۶ ژانویه کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ را با قیمت ۳۰۰۰ تا ۳۰۵۰ دلار در هر تن فوب و کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ را با قیمت ۳۰۵۰ دلار در هر تن فوب عرضه کرد.

در این میان متال بولتن نقل کرد که اکثر صادر کنندگان محصولات فولادی ضد زنگ در چین در طول هفته پیشنهادات خود را پس گرفتند.

به نقل از منابع خبری صادرکنندگان فکر می‌کردند که قیمت‌های قابل اجرا برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ بر اساس افزایش قیمت‌های داخلی بین ۲۹۰۰ تا ۳۰۱۰ دلار در هر تن فوب اعلام شده است.

منابع تحلیل گر مستقر در بازار اعلام کردند که کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ صادراتی چین در محدوده ۳۰۰۰ تا ۳۰۵۰ دلار در هر تن فوب بود که معادل ۱۸۷۰۰ تا ۱۸۹۰۰ یوان در هر تن برای قیمت‌های داخلی می‌باشد.

قیمت فولاد ضد زنگ وارداتی چین

ارزیابی انجام شده توسط متال بولتن نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ وارداتی ۲ میلی متری درجه ۳۰۴ در روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه در محدوده ۲۹۰۰ – ۳۰۰۰ دلار در هر تن cif آسیای شرقی شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر بود.

طبق ارزیابی قیمتی انجام شده توسط متال بولتن، شاخص کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ وارداتی درجه ۳۰۴ چین در روز چهارشنبه در محدوده ۲۷۸۰ – ۲۸۴۰ دلار در هر تن cif آسیای شرقی قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ثابت باقی مانده است.

فعالان بازار اعلام کردند قیمت فولاد ضد زنگ تخت در آسیای شرقی در هفته منتهی به روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه بدون تغییر باقی ماند و تامین کنندگان عمده از بازار دور شدند.

به نقل از منابع خبری کارخانه Tsingshan مستقر در اندونزی پیشنهادات خود را در این هفته برای محصولات فولادی ضد زنگ پس گرفت. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد پیشنهادات این کارخانه در هفته گذشته برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ در محدوده ۳۱۰۰ – ۳۱۳۰ دلار در هر تن و برای کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ در محدوده ۲۷۸۰ – ۲۸۴۰ دلار در هر تن cif شرق چین گزارش شده بود.

باید توجه داشت که تنها تعداد کمی از صادرکنندگان مستقر در چین پیشنهاداتی را برای خریداران در سایر نقاط آسیای شرقی منتشر کردند و بسیاری دیگر از آن‌ها قبلاً بازار را ترک کرده بودند.

منابع خبری اعلام کردند که در روز چهارشنبه کویل نور سرد فولادی ضد زنگ چین به سایر خریداران مستقر در آسیای شرقی با قیمت ۳۰۵۰ تا ۳۱۰۰ دلار در هر تن cif و کویل نورد گرم فولادی ضد زنگ با قیمت ۳۱۰۰ دلار در هر تن cif عرضه شد.

بیشتر خریداران در بازار سکوت کرده بودند و نیاز فوری به سهام نداشتند، اما فعالان بازار انتظار دارند که در صورت نیاز، خریداران قیمت‌های قابل قبول خود را در محدوده ۲۹۰۰ – ۳۰۰۰ دلار در هر تن cif برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ و در محدوده ۲۷۸۰ – ۲۸۴۰ دلار در هر تن cif برای کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ ثابت نگه دارند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده