تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۲۰۰۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت مواد اولیه تولید فولاد در چین

‌می‌متالز - قیمت مواد اولیه تولید فولاد در بورس کالای دالیان چین روز سه‌شنبه افزایش یافت، در حالی که در اثر کمبود عرضه، زغال‌سنگ کک‌شو بیش از ۳ درصد جهش کرد

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌شو در بورس دالیان برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایش ۳٫۲ درصدی به ۲۰۹۸ یوان (۳۲۳٫۵۴ دلار) در هر تن رسید که بالاترین میزان از ۱۳ مه است.

قیمت معاملات آتی زغال‌سنگ هم با رشد ۲٫۶ درصدی به ۲۷۳۸ یوان در هر تن رسید.

تحلیلگران موسسه SinoSteel Futures در یادداشتی درباره بازار مواد اولیه فولاد چین نوشتند: نرخ استفاده از ظرفیت شرکت‌های کک‌سازی در حال افزایش است، اما هنوز به سطح قبل از کنترل تولید نرسیده و نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته پایین‌تر است.

داده‌های اداره آمار چین هم نشان داد، تولید زغال‌سنگ چین در ماه ژوئن با کاهش ۳٫۲ درصدی به ۳۸٫۹۱ میلیون تن در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۲۰ رسید.

معاملات آتی سنگ‌آهن هم در بورس دالیان با ۰٫۳ درصدافزایش به ۱۲۳۳ یوان در هر تن رسید.

آتیلا ویدنل، مدیرعامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور، گفت: علی‌رغم تنگنای موجود در عرضه سنگ‌آهن، به‌ویژه از استرالیا، محاسبات ما نشان می‌دهد که قیمت‌ها هنوز در مقایسه با بالاترین هزینه تولید، بیش از حد ارزش‌گذاری می‌شوند و حباب دارند.

بر اساس اطلاعات موسسه مشاوره SteelHome، قیمت سنگ معدن با عیار ۶۲ درصد برای تحویل به چین ۵۰ سنت کاهش یافت و به ۲۲۲٫۵ دلار در هر تن رسید.

قیمت میلگرد در بورس شانگهای برای تحویل در ماه اکتبر با ۰٫۲ درصد کاهش به ۵۶۰۱ یوان در هر تن رسید. معاملات آتیکویل نورد گرم نیز ۰٫۶ درصد کاهش یافت و به ۵۹۶۸ یوان در هر تن رسید.

قیمت معاملات آتی فولاد ضدزنگ شانگهای برای تحویل در ماه آگوست با ۱٫۶ درصد کاهش به ۱۸۴۹۰ یوان در هر تن رسید.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده