تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۴۷۱۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ضرورت استفاده از نیروی شغلی جوانان بومی در معادن سنگان خواف

‌می‌متالز - رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: با وجود معادن و کارخانه‌هایی که برای فرآوری محصولات معدنی در خواف ایجاد شده است نباید حتی یک نفر بیکار در این شهرستان وجود داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، دکتر خدائیان امروز در سفر به شهرستان خواف و بازدید از معادن سنگان افزود: ضروریست بخش خصوصی و دولتی که از منافع و سود‌های بخش معادن سنگان بهره مند می‌شوند به زودی برای ایجاد زیر ساخت‌های منطقه برای اشتغال زایی جوانان مطابق قانون کمک بکنند. ظرفیت اشتغال زایی برای جوانان خوافی در معادن سنگان خواف

وی هدف از این سفر را بررسی و حل مشکلات اساسی مردم منطقه به ویژه جوانان دانست که رفع آن‌ها کمک دستگاه قضا را می‌طلبد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور معدن سنگان را نعمت بزرگ خدادادی برای مردم این منطقه و کشور دانست و گفت: اگر از ظرفیت اقتصادی معادن به خوبی استفاده بشود نه تنها باعث موجبات رشد منطقه بلکه پیشرفت اقتصادی سراسر کشور می‌شود.

دکتر خدائیان با بیان اینکه متاسفانه هنوز ازمعادن با تمام ظرفیت استفاده نشده افزود: با بهره برداری معدن در هر کجای کشور در درجه اول حق اینست که مردم آن منطقه از نعمات وجود این برکت خدادادی بهره‌مند بشوند.

او گفت: هم اکنون مردم منطقه از مزاحمت‌ها و مشکلات معادن مانند: تردد‌های خودرو‌های سنگین، تخریب محیط زیست و جاده‌ها و ایجاد گرد و خاک و خطرات جانی و مالی آن رنج می‌برند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل استان خراسان رضوی ماموریت داد تا هرچه زودتر نسبت به تحقق این موضوع ورود کند و اقدامات نظارتی لازم را مورد توجه قرار بدهد و قصور و کوتاهی‌ها را به منظور پیگیری به سازمان بازرسی منعکس بکند.

در ادامه بازرس کل مامور شد تا پرداخت سهم معادن برای احیاء آثار باقیمانده از معدن که منجر به تخریب محیط زیست شده را نیز پیگیری بکند.

با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، فرماندار خواف رئیس دادگستری، دادستان و سایر اعضای شورای تامین شهرستان و مدیرکل صمت و بازرس کل خراسان رضوی جلسه مشترکی امروز در مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی

عناوین برگزیده