تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۴۷۶۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن، بلای جان مردم و عامل تخریب محیط زیست

‌می‌متالز - نماینده تفت و میبد: با وجود اعتراض‌های مکرر و ممنوعیت استقرار معادن جدید، مجوز معدن جدیدی با رانت ویژه صادر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید جلیل میرمحمدی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان و مسئولان یزد گفت: قرار بود انفال و معادن برای تأمین منافع مردم و جامعه اسلامی به کار گرفته شود و قرار نبود تبدیل به بلای جان مردم، ویژه خواری عده ای، ابزاری برای تخریب مراتع، جاده ها، محیط زیست و آرامش مردم روستا‌ها و شهر‌ها شود. معادن به بلای جان مردم مبدل شده است

وی خطاب به مردم این منطقه و اهالی روستا‌های آن، اظهار داشت: متأسفم که با وجود اعتراض‌های مکرر شما و ممنوعیت استقرار معادن جدید توسط شورای تأمین، باز هم مجوز معدن جدید به اسم افراد خاص، با رانت و ویژه خواری صادر می‌شود. علیرغم پیگیری‌های نماینده شما باز هم اصرار به این اقدام خطرناک وجود دارد.

نماینده تفت و میبد افزود: متأسفم که سال قبل بدون اطلاع من، امام جمعه و شما و حتی با وجود مخالفت منابع طبیعی، محیط زیست و انرژی اتمی در یک اقدام بی سابقه در حریم زیستی مردم شهر میبد و در فاصله کمتر از ۸ کیلومتری، مجوز بهره برداری از یک معدن چند صد هکتاری صادر شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه آلایندگی وحشتناک و انفجار‌های مختلف از هم اکنون صدای خیلی افراد را درآورده است، تصریح کرد: وقتی آلودگی معدنی همراه با آلودگی صنعتی شود، جان مردم منطقه را به لب خواهد رساند. بار‌ها از این تریبون فریاد زده ام که دورنمای بسیار تاریکی در انتظار شهرستان‌های تفت و میبد قرار دارد، اگر به ادامه این روند اصرار کنیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه قول پیگیری این موضوع را به مردم تفت و میبد داد و گفت: با این حال حمایت و مطالبه شما نیز کمک کننده بوده و مانع از صدور این مطلب می‌شود. حال که دولت انقلابی روی کار آمده دیگر انتظار زیادی نیست که وزیر صنعت، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار پای کار بیایند و مانع تداوم این روند خطرناک شوند.

وی همچنین با اشاره به آب رسانی به روستا‌های شهرستان تفت افزود: حدود یک سال و نیم است که این موضوع میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب در رفت و آمد است. مردم روستا‌ها تشنه هستند و باید به داد آن‌ها رسید. تأمین آب مردم تفت و میبد به خصوص در تابستان و تأمین زیرساخت‌های لازم ضروری است.

میرمحمدی بیان اینکه اتمام طرح‌های ورزشی، زمین چمن‌های روستایی، بازسازی طرح‌های تربیت بدنی نیمه تمام، مورد انتظار مردم است، خطاب به وزیر ورزش اظهار داشت: باید شخصا به منطقه بیایید. مکاتبات مکرر با شما شده، اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اختصاص سهمیه منطقه ۳ آموزش و پرورش برای کنکور دانش آموزان تفت، مطالبه جدی و حق مردم است که نباید به خاطر فاصله نزدیک، این حق از مردم تفت ضایع شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اختصاص ایستگاه راه آهن و اصلاح حوزه انتخابیه تفت و میبد مورد تقاضا است. قانون اساسی دولت را مکلف کرده که ۱۰ سال یک بار و ۲۰ سال یکبار به این موضوع بپردازد، اما انجام نشده است.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور لایحه اصلاحیه را با توجه به مصوبه صریح قانون اساسی به مجلس ارائه کند. امیدوارم رئیس جمهور دستور جدی صادر کند، وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و ورزش پای کار بیایند و این مصوبات را اجرایی کنند.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما یزد

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است