تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۰۷
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۴۷۸۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازرس کل استان قزوین: گواهی بهره‌برداری جدید برای معادن روستای دهک صادر نشود

‌می‌متالز - بازرس کل قضایی استان قزوین گفت: با توجه به خطرات ایجاد رانش زمین در نتیجه بهره‌برداری از معادن جدید سازمان صمت نباید گواهی بهره‌برداری جدید برای ۲ معدن دیگر روستای دهک صادر کند.

به گزارش می‌متالز، عبدالله آقاعلیخانی با اشاره به بازدید خود از معادن سنگ روستای دهک که به خاطر تقاضای روستاییان اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: روستای دهک ۳ معدن دارد که یکی از معادن آن فعال است و برخی افراد برای اکتشاف از ۲ معدن دیگر در حال اخذ مجوز هستند که یکی از آن‌ها گواهی اکتشاف گرفته، ولی هنوز به کشف نرسیده است.

وی اضافه کرد: در مورد معدن فعال بحث مردم این بود که این معدن حفره‌هایی ایجاد کرده که ممکن است باعث رانش زمین روستای دهک شود که در این بخش قرار شد پیمانکار تحت نظارت منابع طبیعی و سازمان صمت مشکلات ایجادشده را اصلاح کند.

آقاعلیخانی ادامه داد: همچنین مسیر تردد به این معدن سبب تل‌انبار شدن ذرات خاک و شن در روستای دهک می‌شد که با دستور سازمان بازرسی و پیگیری سازمان صمت قرار شد که در این مسیر شن‌ریزی انجام شود.

وی یادآور شد: چند روز پیش که چند نفر از اعضای شورای روستا برای دیدار ما به سازمان بازرسی آمده بودند، اظهار رضایت می‌کنند که مشکلاتمان با این معدن کم شده و دیگر دردسر چندانی در این بخش نداریم.

منابع طبیعی مخالفت رسمی را با بهره‌برداری از معدن جدید دهک اعلام کرد

بازرس کل استان قزوین با بیان اینکه مشکل اصلی معدن دیگری است که گواهی اکتشاف گرفته و منابع طبیعی هم به آن‌ها جواب استعلام نداده است، گفت: بنابراین این افراد فعلاً در حد گواهی اکتشاف کار می‌کنند و هنوز به بهره‌برداری نرسیدند. با این حال با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های ما منابع طبیعی مخالفت رسمی خود را با بهره‌برداری از این معدن اعلام کرده است.

آقاعلیخانی تصریح کرد: الآن دنبال تعیین تکلیف این موضوع هستیم که بعد از گواهی اکتشاف گواهی بهره‌برداری به آن ندهند؛ بنابراین با توجه به خطرات ایجاد رانش زمین در نتیجه بهره‌برداری از معادن جدید سازمان صمت نباید گواهی بهره‌برداری جدید برای ۲ معدن دیگر روستای دهک صادر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده