تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۴۷۸۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی بازار فولاد و سنگ آهن چین بعد از المپیک

پیش بینی بازار فولاد و سنگ آهن چین بعد از المپیک
‌می‌متالز - گلدمن ساچه در یادداشتی در این هفته گفت: انتظار می‌رود سیاست گذاران چین برخی پروژه‌های ۵ ساله را به جلو ببرند و برای تقویت اقتصاد اقدامات محرکی را در حوزه مصرف اجرا کنند.

به گزارش می‌متالز، علاوه بر این انتظار می‌رود چین پیش از پایان بازی‌های المپیک پکن در ۲۰ فوریه، محدودیت‌های فولادسازان و سایر شرکت‌های صنعتی سنگین را کاهش دهد.

اخیرا رئیس جمهور چین؛ شی جین پینگ (Xi Jinping) گفته است که تلاش‌های چین برای کاهش انتشار کربن نباید تاثیر منفی بر دیگر اولویت‌ها ازجمله تامین انرژی و مواد کافی برای رفع نیاز‌های این کشور داشته باشد.

قیمت لحظه‌ای سنگ آهن نیز به دلیل اختلالات آب و هوایی فصلی در برزیل و استرالیا که امسال به دلیل کمبود کارکنان ناشی از کرونا نیز تا حدودی تشدید شده، افزایش یافته است.

تقاضای چین برای فولاد حداقل در چند ماه آینده قوی به نظر می‌رسد

خانم Jing Zhang تحلیلگر S&P Global Platts در یادداشتی در این هفته نوشت که انتظار می‌رود تولید فولاد خام چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یابد و سپس در نیمه دوم کاهشی شود و تولید کل سال در سطح ۲۰۲۱ باقی بماند.

چین در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۰۳ میلیارد تن فولاد تولید کرد که ۳ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ است.

در یک اظهارنظر جامع‌تر و کلی‌تر از چشم انداز فلزات، Capital Economics افزایش تولید فولاد در چین را برای سال جاری با حرکت بازار جهانی فولاد بر مسیر تعادل پس از کسری در سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کرد.

با این حال کپیتال اکونومیکس پیش بینی می‌کند که سنگ آهن لحظه‌ای در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۷۰ دلار در هر تن، در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ دلار و در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰ دلار باشد و سپس در سال ۲۰۲۵ به ۳۰ دلار برسد.

کپیتال اکونومیکس اعلام کرد: از نظر ما اقتصاد چین در دوره‌ای از رشد ساختاری پایین تری در سال‌های آتی قرار دارد به ویژه در بخش املاک که به شدت بر قیمت فلزات تاثیر می‌گذارد.

جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده