تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۴۸۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گلستان:

با درج قیمت تولید کننده واقعی، حاشیه سود‌های غیر متعارف حذف می‌شود

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با درج قیمت تولید کننده واقعی، حاشیه سود‌های غیر متعارف حذف و کالا‌ها با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن زاده گفت: پیش از این بسیاری از تولیدکنندگان در برخی مواقع کالا‌های خود را با تخفیف ویژه و حتی زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رساندند که به دلیل درج قیمت مصرف کننده روی کالا‌ها، این تخفیف در بیشتر اوقات به صورت کامل به شبکه توزیع خرده فروشی می‌رسید و مصرف کننده هیچ سودی نمی‌برد.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید یکی از دلایلی که برخی فروشگاه‌ها اقدام به دادن تخفیف‌های نجومی می‌کردند درج قیمتی بیش از قیمت واقعی محصول برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که با این طرح تولیدکنندگان بر اساس قیمت تمام شده کالا و سود قانونی خود و مالیات بر ارزش افزوده اقدام به درج قیمت تولید کننده می‌نمایند.

حسن زاده گفت: مبنای محاسبه مالیات واحد تولیدی، قیمت کالا درب کارخانه است و اگر تولیدکننده به هر دلیلی قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد، ملزم است که براساس همان عدد، مالیات پرداخت کند، از این‌رو تولیدکنندگان برای این که مالیات بیشتری پرداخت نکنند از درج قیمت غیرواقعی امتناع خواهند نمود و بنابراین قیمت نهایی، قیمت واقعی کالا خواهد بود.

وی افزود: همچنین طبق دستورالعمل هرگونه تخفیف بیش از ۳ درصد تولید کننده به فروشنده‌ها، باید از قیمت تولید کسر و روی کالا درج شود.

حسن زاده اضافه کرد: در حال حاضر برخی از واحد‌های تولیدی اقدام به درج قیمت غیرواقعی بر روی کالا‌ها نموده و با ارائه تخفیفات غیر متعارف به عوامل توزیع و عرضه کننده کالا و تحقق خواسته‌های آن‌ها برای کسب سود بیشتر در راستای کسب سهم بیشتر از بازار فروش موجبات برهم زدن تعادل بازار، ایجاد شرایط رقابت ناسالم و اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صحیح العمل را فراهم می‌نمایند که با درج قیمت تولید کننده واقعی حاشیه سود‌های غیر متعارف حذف گردیده و بالتبع منجر به کاهش قیمت مصرف کننده می‌گردد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده