تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۴۸۵۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احتمال بازگشت زود هنگام چین به بازار

‌می‌متالز - بر اساس اعلام منابع به Fastmarkets، فعالیت تجارت فیزیکی در بازار زغال سنگ کک دریایی در روز پنجشنبه (۳ فوریه) به دلیل برگزاری جشن‌های سال نوی چینی بسیار پایین ماند و بر همین اساس، منابع آگاه بازار معتقدند به احتمال بسیار زیاد چین در هفته‌های بعد از تعطیلات با معاملات محموله‌های بزرگتر زغال سنگ وارداتی به بازار باز خواهد گشت.

بررسی شاخص‌های Fastmarkets

به گزارش می‌متالز، پریمیوم زغال سنگ کک سخت با گرید ممتاز حدود ۴۰۵.۲۸ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ (Jingtang) ارزیابی شد که تغییری تجربه نکرد.

در همین حال، زغال سنگ کک سخت و پریمیوم زغال سنگ کک سخت با گرید ممتاز به ترتیب ۳۶۰.۶۸ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ و ۴۴۲.۸۷ دلار فوب DBCT برآورد شد که، طبق داده‌های موجود مورد اول، بدون تغییر ماند، اما مورد دوم، با رشد ۰.۵۷ دلاری همراه بود.

علاوه بر این، زغال سنگ کک سخت حدود ۳۸۷.۱۷ دلار در هر تن فوب DBCT معامله شد که ۳.۰۴ دلار کاهش یافت.

با وجود اینکه، همه فعالان بازار معتقدند که میزان معاملات فعلی بسیار ناچیز بود، نظرات متفاوتی در مورد سمت و سوی حرکت بازار در آینده ارائه نمودند.

در همین زمینه، یکی از منابع تجاری مستقر در سنگاپور به Fastmarkets اعلام کرد که، معتقد است قیمت‌های لحظه‌ای برای زغال سنگ کک سخت دریاچه ورمونت (Lake Vermont HCC) و پریمیوم زغال سنگ کک سخت Goonyella و Peak Downs یا همان PHCC در روز پنجشنبه (در مقایسه با دوشنبه) به دلیل تحریک جزیی جو حاکم، حدود ۲ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین، این منبع تجاری با اشاره به تمایل بیشتر معامله گران فعال در بورس سنگاپور (SGX) به زغال سنگ کک دریایی، خاطر نشان کرد: «این معامله گران، تصمیم دارند به جای خرید، محموله‌های موجود را در روز پنجشنبه بفروشند، و با این حال، احتمالا تقاضای خرید بیشتری از چین به زودی و پس از پایان تعطیلات سال نو قمری وجود خواهد داشت».

این منبع بازرگانی همچنین اظهار کرد: «بر اساس برخی داده‌های مشاهده شده، فعالیت‌های وام دهی بیشتری در بخش فلزات در چین وجود داشته و ممکن است فعالیت خرید زغال سنگ کک پس از سال نو قمری بیشتر شود».

همچنین، انتظار می‌رود پس از پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن، با کاهش محدودیت‌های تولید فولاد در چین، خرید نیز رواج یابد.

در همین زمینه منبع تجاری دیگر مستقر در سنگاپور تخمین زد که قیمت زغال سنگ کک سخت دریاچه ورمونت (HCC) به ۳۷۸ تا ۳۸۰ دلار در هر تن فوب استرالیا در روز پنجشنبه کاهش یابد، و افزود که به دلیل در دسترس بودن نسبتاً بالاتر زغال سنگ درجه دو روسیه و اندونزی در بازار، قیمت‌های این عیار نمی‌تواند بالاتر از این مقدار باشد.

از سوی دیگر، این منبع تجاری معتقد است که قیمت‌های لحظه‌ای برای PHCC در روز پنجشنبه به دلیل دسترسی بسیار کم، ۴۴۵ دلار در هر تن فوب استرالیا باقی مانده است.

همچنین، این منبع تجاری بیان کرد: «پیشنهاد‌های زیادی نمی‌بینم، و اختلاف بین قیمت‌های پیشنهادی مشتریان و فروشندگان برای انجام معاملات بسیار زیاد است».

یکی از منابع خریدار هندی با ارائه دیدگاهی متفاوت، اظهار کرد: «دوست دارم قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد، اما امروز دلیلی برای کاهش قیمت‌ها نمی‌بینم. احساس شخصی من این است که چین ذخایر ذغال سنگ کک استرالیا را تمام کرده است، بنابراین این کشور نیاز خواهد داشت زغال سنگ بیشتری از آمریکای شمالی بخرد».

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد