تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۴۸۸۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تقاضای محدود برای کنسانتره سنگ آهن و گندله در میان تعطیلات چین

‌می‌متالز - در هفته منتهی به جمعه ۴ فوریه، به دلیل غیبت شرکت کنندگان چینی، که در تعطیلات یک هفته‌ای به مناسبت سال نوی قمری بودند، شاهد تقاضای محدود از سمت خریداران بودیم.

بازار‌های کنسانتره سنگ آهن و گندله

به گزارش می‌متالز، منابع بازار به Fastmarkets گفتند که تقاضا برای کنسانتره سنگ آهن و محموله‌های گندله در هفته گذشته به دلیل تعطیلات یک هفته‌ای که از دوشنبه ۳۱ ژانویه در چین به مناسبت سال نوی قمری آغاز شد، محدود بود.

یک تاجر مستقر در Xiamen گفت که اکثر کارخانه‌های فولاد در هفته قبل از تعطیلات موجودی انبار‌های خود را تکمیل کرده بودند.

برخی از فعالان بازار به شدت بر این باورند که فولادسازان احتمالاً پس از بازگشت در ۸ فوریه، ذخایر خود را دوباره پر خواهند کرد و بازار سنگ آهن با عیار بالا احتمالاً بیشترین تقاضا را خواهد داشت.

تقاضا برای کلوخه‌های سنگ آهن تا حد زیادی با محدودیت‌های مداوم برای فولادسازان در محدود کردن سطوح آلودگی در نزدیکی مکان‌های بازی‌های المپیک پکن حمایت می‌شود، اما برخی از معامله‌گران معتقدند که تقاضا به زودی به دلیل افزایش قیمت زغال‌سنگ کک سازی به گلوله‌های سنگ آهن تغییر خواهد کرد.

به گفته یک تاجر مستقر در سنگاپور، چندین تجارت خانه در هفته‌های قبل از تعطیلات سال نوی قمری، محموله‌های گندله سنگ‌آهن را از هند خریداری کرده‌اند که انتظار می‌رود تقاضا برای مواد خام مستقیم تکرار شود.

شاخص‌های سنگ آهن Fastmarkets

کنسانتره آهن ۶۶ درصد، Cfr چینگدائو: ۱۷۶.۹۰ دلار در هر تن، ۰.۹۶ دلار در هر تن کاهش یافته است.

گندله کوره بلند ۶۵ درصد آهن، cfr چینگدائو: ۲۲۴.۱۱ دلار در هر تن، ۰.۹۸ دلار در هر تن کاهش یافته است.

گندله سنگ آهن بالای ۶۵ درصد آهن، cfr چین: ۵۴.۸۰ دلار در هر تن، بدون تغییر

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده