تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۴۹۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کرمان:

صادرات کرمان به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان با بیان اینکه مجموع صادرات این استان طی ۱۱ ماهه امسال ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار و واردات بیش از یک میلیارد دلار بوده است گفت: تراز تجاری کرمان یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون دلار مثبت شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی نژاد در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمان افزود: ارزش صادرات از گمرکات این استان طی ۱۱ ماهه امسال ۸۷۴ میلیون دلار و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از غیر گمرکات بوده است.

وی اظهار داشت: واردات ما نیز به ارزش یک میلیارد دلار طی ۱۱ ماه گذشته بوده که عموما قطعات و تجهیزات کارخانه‌های در حال ساخت و اجزای خودرو برای تولید در استان کرمان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صادرات این استان عمدتا به مقصد ۱۵ کشور همسایه و کشور‌های چین و هند است که در این زمینه سیاست دولت در ارتباط ایران با همسایه‌ها بصورت جدی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: صادرکنندگان تلاشگران جبهه اقتصادی هستند که در شرایط سخت کنونی تلاش می‌کنند و در این زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری را سالهاست که در دستور کار قرار داده و اتفاقات خوبی در این استان افتاده است.

کرمان استانی صنعتی می‌شود

مهندس حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه ریزی‌ها به لحاظ سیاست کلان استان کرمان در حال هدایت به سمت صنعت و معدن و ایجاد ارزش افزوده در حوزه معادن و صنایع معدنی است.
وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و توان داخلی اتفاقات خوبی در استان کرمان رقم خورده است عنوان کرد: کرمان با تلاش صادرکنندگان علاوه بر اینکه استانی معدنی در کشور است بزودی به‌عنوان استان صنعتی نیز شناخته می‌شود، زیرا تکمیل زنجیره ارزش افزوده را در این منطقه جلو بردیم.

وی افزود: برنامه خام‌فروشی در افق ۱۴۰۴ تولید بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد است که ۳۰ درصد فعالیت‌های فولادی کشور در استان کرمان شکل گرفته و بزودی شاهد رشد استانی صنعتی در کرمان خواهیم شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: این استان با تولید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن کنسانتره و ۴۰۰ میلیون تن کاتد مس قطب تولید این محصول در کشور هستیم.

گفتنی است این همایش میزبان یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده