تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۴۹۵۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در شهرکرد رقم خورد:

تجلیل از ۱۰ صادر کننده نمونه ملی و استانی

‌می‌متالز - همزمان با بیست و پنجمین آیین تکریم سالروزصادرات ۱۰ صادر کننده نمونه ملی و استانی در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: امسال واحد‌های برفاب، ظریف مصور، فرادانه، سنادبازرگان، سیمان شهرکرد، ابتکار هاشمی، شرکت صادرات بادام علیخانی، بابک متال، شیرخشک نوزاد پگاه به عنوان واحد‌های برتر صادرات محور چهارمحال و بختیاری در دو سطح ملی و استانی تجلیل شدند.

سجاد رستمی افزود: ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون دلار به خارج کشور صادر شده است.

رستمی افزود: با این میزان صادرات کالا ۱۶۹ درصد هدف صادراتی این استان محقق شده است.

وی گفت: صادرات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد بیشتر از هدف یک ساله بوده است.

رستمی با اشاره به این که زیر ساخت‌های کشور از جمله حمل و نقل گمرکی و مرزی برای صادرات جوابگو نیست، گفت: باید زیر ساخت‌های لازم برای صادرات اجرا شود وگرنه افزایش صادرات موجب قفل صادرات خواهد شد.

رئیس صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون مرکز تجاری معتبر در سوریه آماده شده تا با آمادگی اتاق بازرگانی و برای حمایت از اتاق‌های کم برخوردار هم، چون چهارمحال و بختیاری بخشی از این مرکز را به استان ما واگذار کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه ملی استان گفت: ارزش کار صادرکنندگان در شرایط فعلی کشور فوق العاده است.

شافعی افزود: دولت هم اعتراف دارد که اقتصاد کشور را فعالان اقتصادی بخش خصوصی اداره کرده اند چرا که ما در تحریم‌ها فروش نفت چندانی نداشتیم.

وی گفت: بسیار امیدواریم که شرایط پیش رو مطلوب باشد چرا که سیاست‌های جدید ارزی نشانه‌های خوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:، اما نگرانی داریم که با توافق برجام شوق و ذوق درآمد نفتی درکشور راه بیفتد و تکیه کشور دوباره بر نفت باشد و این هشدار به برنامه ریزان کشور است.

شافعی گفت: اگر قرار باشد درآمد‌های برجام را مانند گذشته هزینه کنیم اثرات نامطلوبی بر صادرات و تولید خواهد داشت.

وی افزود: پیوستن ما به اجلاس شانگ‌های و ورودمان به اوراسیا دامنه صادرات ما را با سیاست‌های مناسب رونق می‌دهد.

شافعی گفت: دبیر خانه سازمان همکاری‌های اکو هفته آینده به ایران منتقل می‌شود که این دبیر خانه شامل ده کشور است و با این اتفاق شرایط ایران در منطقه پایدار خواهد شد.

وی افزود: صادرات موفق نیازمند تولید قوی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده