تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۵۰۱۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان؛

افزایش راندمان و کاهش مصرف آب با تصفیه پساب شهری در صنعت فولاد

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: با تصفیه‌خانه‌های موجود در کارخانه و تصفیه‌خانه جدیدی که تا چند ماه آینده در مدار قرار می‌گیرد، راندمان بازچرخانی آب در فولاد مبارکه به ۹۰ درصد خواهد رسید و باقی آب مصرفی هم تبخیر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه این کارخانه با تصفیه‌خانه‌های موجود از پساب شهری برای تأمین آب استفاده می‌کند، گفت: تصفیه‌خانه‌های موجود در کارخانه فولاد مبارکه راندمان استفاده از پساب شهری را به ۹۰ درصد خواهند رساند و هیچ مشکلی در مصرف آب به وجود نخواهد آمد.

محمدیاسر طیب‌نیا در رابطه با بحران آب در کشور و توسعه صنایع فولادی در بخش‌های کم‌آب کشور گفت: یکی از مسائل مهمی که ما با آن در کشور روبه‌رو هستیم، مصرف آب صنایع به خصوص فولاد مبارکه اصفهان است چراکه این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد و حساس‌ترین آن‌هاست. فولاد مبارکه از سال‌ها پیش در این حوزه پیشرو بوده و پروژه‌های متعددی را در زمینه‌های کاهش مصرف و بازچرخانی آب انجام داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در کارخانه فولاد مبارکه تصفیه‌خانه‌های بزرگ و پیشرفته‌ای برای تصفیه مجدد آب و بازچرخانی آن تهیه شده است. انتقال پساب ۹ شهر اطراف فولاد مبارکه در حال اجرایی شدن است و در تصفیه‌خانه بزرگی که در کارخانه تعبیه شده است، آب پساب فاضلاب شهری تصفیه می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به تصفیه و بازچرخانی آب، انتقال پساب شش شهر جدید را در دستور کار قرار دادیم و مراحل ابتدایی این انتقال انجام شده است و با پروژه‌هایی که تعریف کرده‌ایم، امیدواریم ظرف چند سال آینده برداشت خودمان از آب رودخانه، به جز آب بهداشتی به حداقل ممکن و نزدیک به صفر برسانیم.

طیب‌نیا درباره استفاده از پساب شهری اصفهان برای فولاد مبارکه گفت: قصد فولاد مبارکه این است که آب مصرفی خود را از پساب شهری و بازچرخانی تأمین کند؛ به طوری که راندمان و کاهش مصرف ناشی از این بازچرخانی ایجاد می‌شود یعنی با تصفیه‌خانه‌های موجود در کارخانه و تصفیه‌خانه جدیدی که تا چند ماه آینده در مدار قرار می‌گیرد، راندمان بازچرخانی آب در فولاد مبارکه به ۹۰ درصد خواهد رسید و باقی آب مصرفی هم تبخیر خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده