تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۵۰۳۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید شرکت‌های بخش خصوصی ایران از منطقه آزاد مرگلیان ارمنستان/ رایزنی با روس‌ها برای تولید مشترک

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان توسعه تجارت ایران از بازدید شرکت‌های بخش خصوصی ایران در حاشیه سفر وزیر صمت و هیات همراه از منطقه آزاد مرگلیان ارمنستان بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، محسن رحیمی اظهار کرد: در نخستین روز سفر وزیر صمت و هیات همراه به ایروان ارمنستان، جلسه اتاق بازرگانی ارمنستان با حضور شرکت‌های بخش خصوصی کشورمان در محل اتاق بازرگانی این کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین نشست (B to B) میان فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد که طرفین به معرفی توانمندی ­ها، ظرفیت ­ها و پتانسیل­‌های خود برای افزایش مبادلات تجاری و صادرات پرداختند.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: در این جلسه آندرانیک الکسانیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ارمنستان و اکبر گداری رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان به بیان مهم­‌ترین پتانسیل­‌های دو کشور برای ارتقای مراودات تجاری پرداختند.

وی بیان کرد: در حاشیه این برنامه­ ها، جلسه ­ای نیز میان فعالان اقتصادی روسیه و ایران نیز برگزار شد.

رحیمی اضافه کرد: هیات اعزامی ایرانی متشکل از شرکت‌های بخش ­خصوصی، بازدیدی نیز از منطقه آزاد مرگلیان داشتند، مرگلیان منطقه آزاد تخصصی جواهرآلات است که میزبان نمایشگاهی از محصولات شرکت­‌های روسی بوده و تولیدکنندگان و صادرکنندگان روسیه در آن حضور داشتند.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست، بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فعالان اقتصادی استان رازان (روسیه) در این نمایشگاه حضور فعال داشتند و جلسات خوبی نیز در حاشیه این بازدید برگزار شد و به بیان مهم­‌ترین توانمندی­‌های خود پرداختند.

رحیمی تصریح کرد: شرکت­‌های ایرانی نیز ظرفیت ­های خود برای سرمایه­ گذاری و تولید مشترک را اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده