تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۵۱۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مازاد تجارت خارجی روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ دو برابر شد

‌می‌متالز - سرویس گمرکی فدرال روسیه اعلام کرد که مازاد تجارت خارجی این کشور در ژانویه ۲۰۲۲ افزایش دوبرابری را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش سرویس گمرکی فدرال روسیه، مازاد تجارت خارجی این کشور در ژانویه ۲۰۲۲ به ۲۲.۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش ۱۲۲.۷۷ درصدی (یا ۱۲.۴ میلیارد دلاری) را نشان می‌دهد.

در دوره گزارش شده، صادرات کالای روسیه با ۶۹.۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵.۸ میلیارد دلار رسید. واردات این کشور نیز با ۳۸.۶ درصد افزایش به ۲۳.۳ میلیارد دلار رسید.

به این ترتیب گردش مالی تجارت خارجی روسیه به ۶۹.۲ میلیارد دلار در دوره گزارش سال جاری می‌رسد که نشان دهنده افزایش ۵۷.۹ درصدی است.

حامل‌های انرژی به طور سنتی قسمت اصلی صادرات روسیه را تشکیل می‌دهند و ۶۳.۵ درصد از صادرات این کشور در ژانویه ۲۰۲۲ (۵۷.۲ درصد در ژانویه ۲۰۲۱) را به خود اختصاص می‌دهند.

تجهیزات و ماشین آلات نیز ۴۸.۶ درصد از واردات کالای این کشور در دوره گزارش شده را به خود اختصاص داده است (این رقم سال گذشته ۴۷.۳ درصد بوده است).

طبق داده‌های این گمرک، کشور‌هایی که در تجارت خارجی روسیه دخیل هستند عبارتند از: اتحادیه اروپا با سهم ۳۸.۹ درصد از گردش مالی در ژانویه ۲۰۲۲ (۳۴.۶ درصد در دوره مشابه سال گذشته)، کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک APEC ۳۳.۶ درصد، کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع CIS با ۹.۷ درصد و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا با سهم ۶.۵ درصد از گردش مالی.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده