تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۵۱۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیماری‌های شغلی در استان کرمان به دلیل گستردگی صنایع زیاد است

‌می‌متالز - استاندار کرمان بیماری‌های شغلی در استان و به همین نسبت تعداد بیماران تنفسی بستری را به دلیل گستردگی مشاغل کشاورزی و صنایع معدنی و زغالسنگ زیاد دانست.

به گزارش میم تالز، علی زینی وند، شنبه (۲۱ اسفند) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا وضعیت کلی استان در خصوص این بیماری را رو به بهبودی دانست.

استاندار کرمان با اشاره به در پیش بودن نوروز و عنوان کردن این نکته که محدودیتی برای انجام سفر وجود ندارد؛ در عین حال توصیه کرد: با توجه به تمام نشدن کرونا، مردم به سفر نروند.

وی از اتصال همه پایانه‌های حمل و نقل به سامانه «ایران من» خبر داد و گفت: افرادی که قصد سفر دارند باید حتماً دو دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده باشند.

زینی وند، در خصوص درخواست شهرداری کرمان برای استفاده از شهربازی، بررسی این موضوع را به عهده دانشگاه علوم پزشکی گذاشت و افزود: با مجوز ستاد مقابله با کرونای شهرستان و همچنین تجربیات سایر استان‌ها می‌تواند شهربازی را فعال کند.

وی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را هم در فضا‌های باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد اشاره قرار داد و از دهیاران هم خواست: در حوزه‌های مختلف در مدیریت فراگیر پیشگیری از کرونا با دستورالعمل واحد فعال باشند و تشویق مردم به تزریق واکسن نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار کرمان بیماری‌های شغلی در استان و به همین نسبت تعداد بیماران تنفسی بستری را به دلیل گستردگی مشاغل کشاورزی و صنایع معدنی و زغالسنگ زیاد دانست.

رحمان جلالی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان هم برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را بلامانع، اما پذیرایی در این مراسم را ممنوع دانست.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۵ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده