تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۱۸۷۴
سرویس خبر : انرژی

انجام کامل برنامه تعمیراتی نیروگاه ری/ احداث نیروگاه جدید بعد از تکمیل پست GIS

‌می‌متالز - مدیرعامل نیروگاه ری از انجام کامل برنامه تعمیراتی این نیروگاه و آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تولید حداکثری برق در پیک تابستان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برنامه نوسازی و به‌سازی نیروگاه ری با هدف احداث واحد‌های جدید راندمان بالا در دستور کار قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، حمید بادرستانی، مدیرعامل نیروگاه ری، در نشستی خبری اظهار داشت: تولید نیروگاه ری با ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات و ظرفیت عملی ۵۰۰ مگاوات در کم‌ترین حالت، ۱۰ درصد از برق مورد نیاز شهر تهران را تأمین می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۹ درصد سوخت مصرفی نیروگاه، گاز طبیعی بوده و این نیروگاه، حداقل آلایندگی را برای کلانشهر تهران داشته است.

بادرستانی، ظرفیت تولید برق نیروگاه ری را ۴.۵ میلیارد کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: در سال جاری در مجموع ۲.۱ میلیارد کیلووات ساعت تولید خالص نیروگاه ری بوده، چرا که به دلیل راندمان پایین این نیروگاه که حدود ۲۰ درصد است، دیسپچینگ ترجیح می‌دهد سوخت محدود در اختیار را برای تولید برق در نیروگاه‌های با راندمان بالاتر تخصیص دهد و میزان فعالیت نیروگاه، از ظرفیت آن کمتر است.

وی ادامه داد: در نیروگاه ری، بحث ساخت داخل بسیار مورد توجه بوده به طوری که تاکنون ۱۲۵ نوع تجهیز که بیش از ۴۲ هزار قطعه را شامل می‌شود در این نیروگاه، داخلی‌سازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه برخی توربین‌های این نیروگاه عمری بیش از ۵۰ سال دارند، گفت: برنامه نوسازی و به‌سازی نیروگاه ری با هدف احداث واحد‌های جدید راندمان بالا و جایگزینی این واحدها، با واحد‌های قدیمی و فرسوده در دستور کار قرار دارد به طوری که بعد از احداث پست GIS، فرآیند احداث نیروگاه جدید ری آغاز می‌شود.

وی افزود: نیروگاه ری، هم‌اکنون با انجام ۱۰۰ درصدی برنامه‌های تعمیرات اساسی و دوره‌ای، آماده بهره‌برداری حداکثری برای تولید برق در پیک تابستان ۱۴۰۱ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده