تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۱۹۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
ترکیه از آب گل آلود ماهی می‌گیرد؛

افزایش قیمت بیلت داخلی و صادراتی ترکیه به دلیل بحران دریای سیاه

‌می‌متالز - بر اساس اعلام فعالان بازار، قیمت بیلت داخلی و صادراتی ترکیه در هفته گذشته به دلیل بحران دریای سیاه که تجارت فولاد و مواد خام از طریق این دریا را مختل کرد، افزایش یافته است.

وضعیت کارخانه‌های فولاد ترکیه در بحران دریای سیاه

به گزارش ‌می‌متالز، کارخانه‌های فولاد ترکیه از هفته گذشته به دلیل کمبود بیلت و قراضه ناشی از آشفتگی در بازار‌های دریای سیاه، قیمت‌های پیشنهادی بیلت خود را برای خریداران داخلی و خارجی افزایش داده اند.

در همین حال، کارخانه محصولات فولادی بلند کاردمیر، واقع در منطقه کارابوک، دفتر فروش بیلت داخلی خود را در ۸ مارس افتتاح کرد. در واقع، این شرکت بیلت ۱۵۰×۱۵۰ میلی متری را با قیمت ۸۸۰ – ۸۸۵ دلار در هر تن کارخانه، بسته به درجه، عرضه کرد.

به گفته منابع آگاه بازار، کاردمیر حداقل ۸۲۵۰۰ تن بیلت را در همان روز (۸ مارس) قبل از بسته شدن دفتر فروش خود فروخت. با این حال، کارخانه‌های فولاد بلافاصله قیمت پیشنهادی بیلت خود را به ۹۲۰ تا ۹۵۰ دلار در هر تن افزایش دادند که مطابق با بقیه بازار‌های فولادی در ترکیه بود.

ارزیابی قیمت هفتگی بیلت داخلی و صادراتی ترکیه

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای بیلت فولادی داخلی، مربوط به هفته قبل ترکیه در ۱۰ مارس حدود ۸۸۰ تا ۹۲۰ دلار در هر تن برآورد شد که نسبت به ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن یک هفته قبل با ۱۳.۹۲ درصد افزایش همراه بود.

فولادسازان ترکیه نیز در هفته گذشته پیشنهادات بیلت خود را برای بازار صادراتی افزایش داده اند.

در همین حال، ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در روز پنجشنبه برای بیلت فولادی صادراتی، بندر اصلی فوب ترکیه ۹۲۰ تا ۹۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۷۹۰ تا ۸۲۰ دلار در هر تن در ۳ مارس با افزایش ۱۶.۱۵ درصدی همراه بود.

افزایش قیمت بیلت داخلی و صادراتی ترکیه به دلیل بحران دریای سیاه

افزایش قیمت بیلت داخلی و صادراتی ترکیه به دلیل بحران دریای سیاه

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده