تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۵۱۴۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰؛

«هرمز» ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرد

‌می‌متالز - شرکت فولاد هرمزگان تا پایان بهمن ماه سال جاری توانست با فروش یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن محصول در بازار‌های داخلی و صادراتی، ۱۹۶ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان درآمد رشد ۸۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، قطعی گسترده گاز مصرفی صنعت فولاد کشور در زمستان، بر عملکرد تولید فولاد هرمزگان تاثیر قابل توجهی گذاشت و با اینکه در دی ماه این شرکت ۱۴۴ هزار تن تختال تولید کرده بود، میزان تولید این محصول «هرمز» در بهمن ماه به ۱۰۰ هزار تن تقلیل یافت. با این حال در بخش فروش، فولاد هرمزگان عملکرد موفقی در بهمن ماه داشت و توانست ۱۲۰ هزار تن محصول را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند.

تولید فولاد هرمزگان از یک میلیون و ۴۹۱ هزار تن گذشت

نمودار ۱ نشان می‌دهد شرکت فولاد هرمزگان توانسته است در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۶۲۹ تن تختال فولادی تولید کند. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۸۷ تن تختال تولید کرده بود.

«هرمز» از آغاز سال جاری تا پایان بهمن ماه موفق به تولید ۱۹۱ هزار و ۲۲۵ تن سایر محصولات فولادی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال گذشته طی همین مدت ۱۷۳ هزار و ۸۸۸ تن سایر محصولات فولادی تولید کرده بود.

مجموع تولید فولاد هرمزگان در دوره ۱۱ ماهه امسال به یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۵۴ تن رسید. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، توانسته بود یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۷۵ تن محصول تولید کند.

«هرمز» ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرد

فروش یک میلیون و ۳۲۳ هزار تنی محصول

نمودار ۲ حاکی از آن بوده شرکت فولاد هرمزگان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ توانسته است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۶۳ تن تختال فولادی خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند. این شرکت در دوره مورد بررسی سال گذشته موفق به فروش یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۱ تن تختال در بازار شده بود.

«هرمز» در ۱۱ ماه سال جاری، ۷۲ هزار و ۲۷۷ تن از سایر محصولات فولادی را در بازار داخلی به فروش رساند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ طی همین مدت توانسته بود ۲۸ هزار و ۱۵۱ تن سایر محصولات فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند.

مجموع فروش داخلی و صادراتی فولاد هرمزگان در دوره ۱۱ ماهه امسال، به یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۸۴۰ تن رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۹ توانست بود در مجموع یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۲ تن محصول در بازار بفروشد.

«هرمز» ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرد

رشد ۷۷ درصدی درآمد حاصل از فروش تختال

نمودار ۳ نشان می‌دهد شرکت فولاد هرمزگان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ توانسته است ۱۹۲ هزار و ۹۴ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال درآمد از فروش تختال کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت توانسته بود در ۱۱ ماه سال گذشته، ۱۰۸ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال درآمد از فروش تختال کسب کند.

«هرمز» ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرد

«هرمز» از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه موفق به کسب درآمد چهار هزار و ۸۸۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریالی از فروش سایر محصولات فولادی شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش، با رشد ۹۸۴ درصدی همراه بوده است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ طی همین مدت توانسته بود ۴۵۰ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال درآمد از فروش داخلی سایر محصولات فولادی داشته باشد.

مجموع درآمد شرکت فولاد هرمزگان در دوره ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۹۶ هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال رسید که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال پیش، ۸۱ درصد رشد داشته است. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ توانسته بود در مجموع، ۱۰۸ هزار و ۷۹۷ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال درآمد کسب کند.

همان‌طور که در نمودار ۴ مشخص است، نرخ تختال فولاد هرمزگان طی ۱۱ ماه امسال با رشد همراه بوده است. به طوری که تختال این شرکت در فروردین ماه سال جاری به قیمت ۱۳۷ میلیون و ۷۵۸ هزار ریال به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد. در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ قیمت تختال فولاد هرمزگان با اندکی کاهش نسبت به ماه قبل از آن، به ۱۴۹ میلیون و ۲۶ هزار ریال به ازای هر تن رسید. میانگین نرخ فروش تختال فولاد هرمزگان در ۱۱ ماه امسال نیز ۱۵۳ میلیون و ۴۸۳ هزار ریال به ازای هر تن ثبت شده است.

«هرمز» ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرد

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده