تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۵۲۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس گمرک اروندکنار:

نخستین محموله بازارچه مرزی اروندکنار به کویت صادر شد

‌می‌متالز - رییس گمرک اروندکنار گفت: اولین محموله صادراتی به ارزش ۳۴ هزار دلار از بازارچه مرزی اروندکنار به مقصد کشور کویت صادر شد.

به گزارش می‌متالز،  علی فرهودی امروز چهارشنبه ۲۵اسفند ماه ۱۴۰۰ با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در اشتغالزایی و ایجاد رونق و شکوفایی و امنیت اقتصادی در مناطق مرزی، اظهار کرد: مقصد این محموله صادراتی کویت است و ۱۲ تُن وزن دارد.

او گفت: راه اندازی بازارچه مرزی بعد از سال‌ها باعث رونق اقتصادی منطقه، توسعه تجارت با کشور‌های همسایه و اشتغالزایی خواهد شد.

رییس گمرک اروندکنار افزود: با رونق کسب و کار تجارت در این شهر مرزی، گردشگران و مسافران بیشتری جذب شهر اروندکنار شده که این امر شکوفایی و درآمدزایی منطقه و کمک به معیشت مردم را به دنبال دارد.

فرهودی بیان کرد: راه اندازی این بازارچه با پیگیری‌های نمایندگان مجلس، مسوولان محلی از جمله بخشدار و همچنین زحمت و تلاش‌های ناظر گمرکات خوزستان میسر شد.

او اضافه کرد: راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار بعد از سال‌ها سبب رونق اقتصادی منطقه، توسعه تجارت با کشور‌های همسایه، اشتغال زایی و جلوگیری از قاچاق کالا و امنیت پایدار منطقه خواهد شد.

رییس گمرک اروندکنار به نقش مناطق مرزی در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: توسعه بازارچه‌های مرزی به ویژه در خوزستان از ابزار‌های مهم توسعه اقتصادی و رفع محرومیت و ایجاد درآمد‌های ارزی پایدار برای کشور و منطقه است و مانع مهاجرت می‌شود.

فرهودی بیان کرد: موقعیت مرزی اروند و همسایگی با کشور عراق زمینه و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مناسبت‌های اقتصادی میان عراق و ایران است؛ عراق بازار بسیار مناسبی برای تولید‌ها و محصول‌های ایرانی محسوب می‌شود.

رییس گمرک اروندکنار در پایان بیان کرد: راه‌اندازی بازارچه مرزی اروندکنار نوید توسعه منطقه و انتقال تقاضای صادرات به این منطقه را در پی دارد و اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده