تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۵۲۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در نشست بررسی مسائل شهرستان فیروزه مطرح کرد:

افزایش ۳۰ درصدی بازدهی منابع مالی با تأمین مالی زنجیره‌ای/ پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - وزیر صمت در سفر به خراسان‌رضوی در نشست بررسی مسائل و نیازمندی‌های شهرستان فیروزه، شرکت کرد و گفت: بسیاری از مشکلات مالی بخش صنایع مربوط به سرمایه در گردش است و از سال گذشته، طرح تأمین مالی زنجیره‌ای آغاز شده است که ۳۰درصد بازدهی منابع مالی را افزایش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی‌امین گفت: در قانون بودجه امسال بهای گاز برای نیروگاه‌های واحد‌های تولیدی کاهش یافته و معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌های وزارت نیرو در نظر گرفته شده و این برنامه از هفته گذشته آغاز شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: به این ترتیب، قیمت گاز ۵۰۰ تومانی برای واحد‌های تولیدی و ۳ هزار تومانی برای واحد‌های فولادی به قیمت مترمکعبی ۱۰۰ ریال در اختیار این واحد‌های تولیدی قرار می‌گیرد.

پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت می‌شود

وزیر صمت اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مالی بخش صنایع مربوط به سرمایه در گردش است و در این خصوص در سه ماه نخست امسال با همکاری بانک‌ها، پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه جامع تجارت می‌شود.

عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌حساب‌های سامانه‌ای در ۲۸ بانک

فاطمی‌امین با بیان این‌که این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک موجود عملیاتی شده است، گفت: با این اقدام بوروکراسی اداری و انحراف منابع از بین خواهد رفت و از خردادماه تسهیلات این حوزه اعلام خواهد شد.

افزایش ۳۰درصدی بازدهی منابع مالی با تإمین مالی زنجیره‌ای

وی اضافه کرد: از پارسال تأمین مالی زنجیره‌ای آغاز شده است که ۳۰درصد بازدهی منابع مالی را افزایش می‌دهد.

وزیر صمت در پایان در خصوص طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، افزود: سال گذشته مطالعات آمایشی برای شهرستان‌های کشور انجام و براساس آن، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شناسایی شد که تا چند ماه آینده کامل می‌شود تا مبنای برنامه‌های آینده قرار گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده