تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۲۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی:

۹۰ درصد بودجه ۱۴۰۱ در مسیر واقعی خود قرار گرفت

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همخوانی درآمد و مصرف در بودجه ۱۴۰۱ سبب شد تا ۹۰ درصد این بودجه در مسیر واقعی خود قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر خانی عصر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که در سالن ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: امسال تا جای ممکن از اختصاص بودجه در حوزه‌هایی که به نفع کشور نبود، جلوگیری شد و بودجه به سمت تولید، اشتغال و عمران جهت پیدا کرد.

وی هماهنگی دولت با مجلس شورای اسلامی و خواست مجلس برای کمک به دولت را عامل این جهت گیری دانست و ابراز کرد: یکی از اقدام‌هایی که در این راستا انجام شد حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بود که دولت با کار کارشناسی و قانع کردن مجلس آن را انجام داد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود مجلس به موضوع حقوق‌های نجومی یادآور شد: برخی در شرکت‌های دولتی حقوق‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی می‌گرفتند که با تصمیمات گرفته شده بیشترین میزان حقوق به ۳۵ میلیون تومان کاهش یافت و برای آن مالیات نیز تعیین شد.

خانی با بیان اینکه امسال بودجه همه بخش‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی این بود که فشار کمتری به مردم وارد شود و تلاش شد تعریفی واقعی از یک بودجه کاربردی، تخصصی، فنی و تجربی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: با وجود همه چالش‌های کارشناسی بین مجلس و دولت، مجلس شورای اسلامی اعتقاد قلبی پیدا کرد که دولت دلسوز است و می‌خواهد مردم را از این وضعیت معیشتی بیرون آورد.

مشکلات در زمینه تحقق شعار سال برداشته شود

فرماندار شاهرود هم در این نشست با اشاره به برخی رویداد‌ها و اقدام‌های مهم که در سال گذشته در این شهرستان رقم خورد، گفت: راه اندازی فرودگاه شاهرود، بررسی نقد‌ها و نظرات تشکل‌ها نسبت به سند آمایش، پیگیری طرح‌های توسعه اقتصادی و جذب اعتبارات سفر رییس جمهور از جمله این موارد بود که نتایج آن‌ها در سالجاری مشخص می‌شود.

ابوطالب جلالی به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: موضوع تولید و اقتصاد دانش بنیان همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اما هنوز در کنار ظرفیت‌ها مشکلاتی نیز وجود دارد که باید برای حل آن‌ها کوشید.

وی همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی همکاری با گروه‌های جهادی در سطح شهرستان را خواستار شد.

انعقاد ٣٨۵ میلیارد تومان طرح راهسازی شرق استان سمنان

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز در این نشست به افزایش ۳۲۸ درصدی اعتبارات این حوزه در سال گذشته به نسبت سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: این افزایش سبب شد تا تعطیلی طرح‌ها که به یکی از مشکلات اساسی حوزه راه و شهرسازی در شاهرود و میامی تبدیل شده بود، برطرف شود.

امیر عمیدی افزود: از سال گذشته تاکنون قرارداد ۳۱ طرح به ارزش ۳۸۵ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی در شاهرود و میامی بسته شد.

وی با بیان اینکه از ۳۱ طرح پارسال ۱۳ طرح افتتاح و ۱۶ طرح دیگر نیز کلنگ زنی شد، ابراز داشت: ۱۱۲ هکتار زمین برای اجرای طرح مشارکت نهضت ملی تولید مسکن شرق استان در حال آماده سازی و طی مراحل بستن تفاهم نامه قرار دارد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان (ایرنا)

عناوین برگزیده