تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۵۲۶۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌ شرقی تأکید کرد:

تسهیل‌گری و تنظیم‌گری دو ابزار دولت برای عبور از دوره تحریم است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی در بازدید از کارخانه سیمان صوفیان، تسهیل‌گری و تنظیم‌گری را دو ابزار دولت برای عبور از دوره تحریم دانست.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان گفت: در چهار دهه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، دولت‌ها ناگزیر از دخالت در امور اقتصادی بودند، اما دولت سیزدهم با بهره‌مندی از ابزار تسهیل‌گری و شفاف‌سازی، نقش خود را در اقصاد به حداقل می‌رساند.

وی با اشاره به این‌که در سال جدید نگرشی نو به اقتصاد و تولید تعریف شده است، افزود: با توسعه زیرساخت‌ها به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت کرده و به‌صورت ویژه در قالب ستاد‌هایی مانند شورای‌عالی سرمایه‌گذاری، شورای معادن و تسهیل و رفع موانع تولید در کنارمجموعه‌های تولیدی هستیم.

پرنیان بر اهمیت ورود تکنولوژی‌های نوین و نوسازی ماشین‌آلات تولیدی که لازمه رونق تولید است، تأکید کرد و ادامه داد: نوسازی ماشین‌آلات در کیفیت و کمیت تولید و رقابت‌پذیری محصولات تولیدی تأثیر مستقیم دارد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، بر هم‌افزایی و همکاری برای تسهیل فرآیند‌ها تأکید و تصریح کرد: از سال گذشته ثبت اطلاعات کالا‌های مشمول در سامانه جامع تجارت الزامی شده و در طرح درج قیمت تولیدکننده نیز باید قیمت تمام شده محصول نهایی بر روی تولیدات ثبت شود.

وی با بیان این‌که در زنجیره تأمین کالا تمامی فرآیند‌ها شفاف می‌شود، افزود: جریان ورود مواد اولیه، تولید، تأمین و توزیع کالا از مبدأ تا مقصد در سامانه جامع تجارت مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و براساس نتایج حاصل از سامانه‌ها می‌توان برنامه‌ریزی‌های بهتری برای تولید و تأمین انجام داد.

پرنیان عنوان کرد: دولت سیزدهم در مسیر تحقق و اجرای شفافیت اقتصادی جدی است و در زنجیره تأمین مالی، جریان گردش کالا و پول در کشور رصد می‌شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و خلاقانه جوانان، موجب بهبود در کمیت و کیفیت تولید و به‌سازی و نوسازی شده و توسعه این شرکت را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که این مجموعه تنها واحد تولیدی نیست و یکی از چشمه‌های توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود، افزود: تولیدات این مجموعه پایه توسعه استان است و با توجه به پیشینه این واحد صنعتی، بخشی از نیاز استان نیز با تلاش کارگران و متخصصان این واحد صنعتی تأمین می‌شود.

پرنیان بر برنامه‌ریزی برای تأمین به موقع نیاز استان به سیمان به‌ویژه در فصول کاری تأکید کرد و گفت: در تولید و تأمین کالا هیچ کمبودی وجود ندارد، اما باید با استفاده از ظرفیت بسیار بالای سامانه‌ها، ضمن رصد کامل تمامی زنجیره تأمین، تولید و توزیع از فعالیت سودجویان و دلالان که موجب اختلال در روند قانونی و منطقی نظام توزیع هستند؛ جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که بهترین ناظر، خود مجموعه‌های تولیدی و فروش شرکت‌ها هستند، تصریح کرد: با شروع فصل کاری دراستان، شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود و با تلاش گروه مدیریتی جوان واحد صنعتی سیمان صوفیان، شاهد افزایش تولید و تأمین به موقع سیمان مورد نیاز استان خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده