تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۷۵۲
کد خبر: ۲۵۲۶۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معدن طلای میرجاوه بزرگترین معدن طلا در خاورمیانه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توسعه معادن پارس دربازدید از معدن طلای میرجاوه گفت: این معدن در مراحل اکتشاف است و در صورت بهره برداری، بزرگترین معدن طلا در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، نوری مدیرعامل شرکت توسعه معادن پارس گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر از اهالی منطقه در این معدن مشغول هستند که در صورت راه اندازی این معدن در سال ۱۴۰۲ برای سه هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

سیستان و بلوچستان از نظر تنوع معادن در زمره استان‌های غنی کشور قرار دارد ودر این حوزه، سیستان و بلوچستان را می‌توان رنگین کمان معادن کشور معرفی کرد

این منطقه در کنار معادن فراوانش از حضور معدن آنتیموان، تیتانیوم، مس و حتی معدن طلا که اقتصادی‌ترین معادن کشور به شمار می‌آیند هم بی بره نمانده است.

معدن طلا کشف شده استان یکی معادن اقتصادی کشور است که سال پیش شناسایی شد و پس از مدت‌ها مراحل اکتشاف و مطالعات آن به پایان رسید و گواهی اکتشاف این معدن با ذخیره قطعی هشت تن طلا صادر شد.

در کنار این معدن، معدن مس استان هم از جمله ظرفیت‌های نابی است که در منطقه شناسایی شده است.

تعداد بازدید : 7

معدن منیزیت یکی از معادن غنی استان است که در شمال شرق استان و در اطراف کویرلوت در بخش گراغه نصرت آباد قراردارد.

این واحد فرآوری در سال ۹۳ با کمک افراد بومی منطقه کشف شده است.

در راستای شناسایی ظرفیت‌های معدنی استان درسال‌های اخیر تنها نزدیک به ۶۰ درصد سیستان و بلوچستان مورد مطالعات اکتشافی معدنی قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ ظرفیت معدنی شناسایی شده است

معادن، آنچه که سیستان و بلوچستان از آن غنی است و به خوبی می‌توانند در چرخه تولید و توسعه اقتصادی، نقش ایفاء کنند، البته به همت سرمایه گذارانی که این مسیر را هموار می‌سازند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده