تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۵۲۹۱۴
سرویس خبر : انرژی

بررسی چالش‌های پروژه خط سوم انتقال برق ارمنستان به ایران

‌می‌متالز - در نشست مشترک هیات بلند پایه ارمنی با مدیرعامل و هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران، چالش‌های موجود در مسیر تکمیل پروژه انتقال برق ارمنستان به ایران بررسی شد.

به گزرش می‌متالز، سید علی حسینی مدیرعامل این بانک، ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه یاد شده، اظهار داشت: انتظار می‌رود پیمانکاران خوب ایرانی و طرف ارمنی بتوانند اندک مشکلات موجود را با همکاری یکدیگر رفع کرده و آن را به پایان برسانند.

وی با ذکر این نکته که ارمنستان کشور مورد اعتماد ماست؛ گفت: اتمام موفقیت آمیز این پروژه، می‌تواند زمینه را برای همکاری‌های آتی بین دو کشور، فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل سریع پروژه یادشده از اهمیت ویژه‌ای برای دو کشور برخوردار بوده و ضروری است دو طرف بر مشکلات موجود در مسیر اجرای این پروژه غلبه کنند.

در ادامه این نشست، هاکوپ وارتانیان معاون وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت سرزمینی جمهوری ارمنستان، ضمن تشکر از مدیر عامل بانک توسعه صادرات برای برگزاری این نشست٫ گفت: امیدواریم پس از این نشست، مشکلات این پروژه، رفع شود و شاهد توسعه تعاملات و تداوم دوستی دو کشور، باشیم.

گفتنی است قرارداد تامین مالی پروژه احداث خط سوم انتقال برق ارمنستان به ایران در سال ۲۰۱۱ فیمابین بانک توسعه صادرات ایران و طرف ارمنی به امضا رسید؛ بر اساس این قرارداد فاینانس، ۸۵ درصد ارزش پروژه توسط بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی خواهد شد. بر این اساس، مبلغ ۸۸ میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات برای اجرای این پروژه تخصیص یافته که تا کنون ۶۵ میلیون یورو از این مبلغ را پرداخت کرده است.

هم اکنون ظرفیت انتقال برق میان دو کشور نزدیک به ۳۰۰ مگاوات است که با راه اندازی خط سوم انتقال برق تا ۱۲۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده