تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۵۲۹۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
قیمت‌ها، نرخ اجاره و معاملات ملکی چه تغییری کردند؟

سه تابلو از بازار مسکن در تابستان

می متالز - قیمت‌ها، نرخ اجاره و معااملات ملکی چه تغییری کردند؟ آمار رسمی البته سه نمای متفاوت از بازار مسکن نشان می‌دهد.
سه تابلو از بازار مسکن در تابستان

به گزارش می متالز، آمار رسمی از تحولات تابستانی بازار مسکن در کل کشور، وضعیت کاملا متفاوت معاملات ملک در تهران و سایر شهرها را تایید کرد. پیش‌تر براساس اطلاعات دفتر اقتصاد مسکن، مشخص شده بود در نیمه اول امسال به تناسب جدایی بازار معاملات مسکن تهران از رونق، خرید و فروش آپارتمان در شهرهای مختلف از رکود بیرون آمد.

اکنون اطلاعات مرکز آمار مشخص می‌کند تابستان امسال حجم خرید خانه در کل کشور ۱۶ درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزایش پیدا کرد، این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی فروخته‌شده در تهران در همین مقطع زمانی حدود ۲۰ درصد کاهش یافت. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تابستان امسال در کل کشور رقمی معادل ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان - میانگین وزنی بر حسب سهم هر استان از کل معاملات - بوده که ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب تورم نقطه‌ای در بازار کشوری مسکن، بدون لحاظ وزن ملکی تهران، کمتر از این بوده است. خرید و فروش زمین مسکونی در شهرها نیز در تابستان امسال رونق داشته و حجم این نوع معاملات رشد نقطه‌ای ۴۲ درصد را تجربه کرده است. در این گزارش نبض بازار اجاره نیز اعلام شده است.

مشروح گزارش مزبور را اینجا بخوانید.

در همین رابطه نیز بخوانید: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر رونق بازار مسکن

عناوین برگزیده