تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۵۳۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید سازمان بورس به لزوم توزیع سود مجامع شرکت‌ها از طریق سامانه سجام

‌می‌متالز - سازمان بورس، لزوم توزیع سود مجامع از طریق سامانه سجام، اعلام زمان بندی در سال جاری و محکومیت مدیران متخلف را به شرکت‌های بورسی و فرابورسی، تاکید و یادآوری کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس بر اجرای بند م تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط کلیه شرکت‌های بورسی و فرابورسی و موسسات حسابرسی معتمد سازمان دوباره تاکید کرد.

بر این اساس، پیرو تصویب و لازم الاتباع شدن قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استناد بند م تبصره ۵ قانون فوق، کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق سامانه سجام به سهامداران پرداخت کنند.

مدیران متخلف از اجرای این حکم با شکایت سازمان بورس به انفصال از خدمت در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سهامی عام به مدت ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شوند. سازمان بورس موظف است بر اجرای این بند نظارت کند.

علاوه بر تاکید برای اجرای کلیه تکالیف منبعث از قانون فوق و سایر قوانین و مقررات مرتبط و در جهت اجرای تکلیف قانونی موضوع بند م تبصره ۵ قانون فوق، ضروری است کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان که در سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری مجمع سالانه یا عادی بطور فوق العاده جهت توزیع سود کرده و نسبت به تقسیم سود اقدام می‌کنند، هماهنگی لازم را به منظور پرداخت سود از طریق سامانه سجام انجام داده و در گزارشات مالی، زمانبندی پرداخت سود سهام را با در نظر گرفتن الزام قانونی اعلام کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده