تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۳۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران دارویی بخوانند/ عرضه اولیه جدید در راه بورس

‌می‌متالز - بورس روز گذشته رشد بیش از شش هزار واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چه سیگنال‌هایی برای سهامداران وجود دارد؟

به گزارش می‌متالز، بورس روز گذشته روند صعودی ملایمی داشت، پس از رشد شش هزار و ۶۱۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحدی رسید.

کارشناسان عقیده دارند بورس تا پایان هفته روندی متعادل و گا‌ها اصلاحی را تجربه می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر اردوغان به تهران گفت: روابط ایران و ترکیه در چارچوب عادی خود در حال پیگیری است. تاریخ آن (سفر اردوغان به تهران) هنوز قطعی نیست و منتظر تایید تاریخ توسط دوستان در آنکارا هستیم و به محض قطعی شدن اعلام می‌شود.

اگر مذاکرات نتیجه‌بخش باشد، می‌توان به رشد بازار سرمایه در بلند مدت امیدوار بود.

سازمان بورس در مصوبه‌ای به کلیه ناشرین اعلام کرد که سود مجامع را باید از طریق سامانه سجام پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت سود مدیران متخلف به انفصال از خدمت (۶ ماه تا ۲ سال) محکوم می‌شوند.

همچنین خدابخش، نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفت: سازمان بورس از ناشرانی که سود سهامداران را از طریق سجام پرداخت نکنند، شکایت می‌کند.

کارشناسان عقیده دارند، این مصوبه می‌تواند نقدینگی جدید به بازار وارد کند.

بورس میزبان عرضه جدید می‌شود؟

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز از در جریان بودن تلاش مقامات استانی برای عرضه سهام تراکتورسازی در بورس خبر داد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند که با توجه به وضعیت پذیره‌نویسی سرخابی‌ها، عرضه باشگاه تراکتورسازی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف و واردات دارو تا پایان سال نصف می‌شود. این موضوع خبری نسبتا خوب برای صنایع دارویی محسوب و در بلند مدت اغلب سهام این صنعت روند صعودی به خود می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده