به گزارش میمتالز، این فراخوان به منظور جلوگیری از خطر آتشسوزی و مسائل مربوط به ماژول ترمز تریلر بوده و این مشکل باعث بروز چند حادثه در طول ماههای گذشته شده است. این فراخوان شامل ۳۴۵هزار و ۴۵۱ دستگاه از مدلهای اسکیپ و برونکو اسپورت است، هرچند البته تعداد دقیق واحدهای هر خودرو فاش نشده است. فورد اسکیپهای تولید شده بین ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ تا یک مارس ۲۰۲۲ و فورد برونکو اسپرتهای تولید شده از ۵ فوریه ۲۰۲۰ تا ۴ مارس ۲۰۲۲ بخشی از این فراخوان هستند. بر اساس اسناد NHTSA، این نقص به محفظه جداکننده روغن موتور آسیب وارد میکند و در نهایت باعث میشود این محفظه ترک بخورد و روغن نشت کند؛ نشت روغن موتور میتواند جمع شده و به منبع احتراق منتقل و خطر آتشسوزی را افزایش دهد. در همین حال، NHTSA فراخوان دیگری داده که شامل ۳۹۱هزار و ۸۳۶ دستگاه فورد F-۱۵۰، ماوریک، اکسپدیشن، سوپر دیوتی و لینکلن نویگیتور است که یک مشکل نرمافزاری برای کنترل ترمز دارند. در شرح نقص آمده است: کنترلکننده ترمز تریلر ممکن است هنگام بکسل کردن تریلر مجهز به سیستم ترمز الکتریکی باعث شود ترمزهای تریلر به درستی عمل نکنند. این نقص ممکن است باعث افزایش فاصله توقف شود که منجر به تصادف خواهد شد. به نمایندگیهای فورد و لینکلن دستور داده شده که جداکنندهها و مهر و مومهای روغن را بازرسی و (در صورت لزوم) تعویض کنند. در همین حال، نرمافزار یکپارچه ماژول کنترل ترمز تریلر بهروز خواهد شد. گفته میشود که هر دو سرویس رایگان هستند.
منبع: دنیای اقتصاد