تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۵۳۵۸۹
معاون استاندار:

همدان دارای زمینه‌های مناسب برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر تلاش دستگاه‌های متولی فناوری در راستای تحقق شعار سال گفت: این استان در بخش فرآوری معدن، گردشگری، بهداشت و درمان و کشاورزی دارای زمینه‌های مناسب برای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش می‌متالز، «ظاهر پورمجاهد» در گفت و گوی اختصاصیاظهار داشت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام ««تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نشان از اهمیت توسعه تولیدات دانش محور دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه مندانه و هوشمندانه برای م حقق شدن این شعار باید تلاش کنند افزود: سند علم و فناوری استان پیش از این در دانشگاه بوعلی سینا از طریق یک مشاور تهیه شده و به تصویب شورای برنامه ریزی توسعه استان رسیده و امسال با جدیت بیشتری اهداف آن دنبال می‌شود.

پورمجاهد با اشاره به وجود حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در سطح استان ادامه داد: پارک علم و فناوری استان ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است و همچنین مرکز استقرار خدمات برتر به وسعت ۶۰ هکتار جنب میدان فرودگاه شهرهمدان آمادگی استقرار طرح‌های هایتک را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها مراکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری فعال هستند و در دانشگاه‌های بوعلی سینا، صنعتی، فنی و حرفه‌ای استان و آزاد اسلامی مرکز فناوری و نوآوری راه‌اندازی شده و همچنین یک مرکز نوآوری و فناوری جدید توسط ستاد اجرایی فرمان امام واقع در بلوار فرودگاه در حال احداث است که تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه تربیت معلم و آزاد اسلامی شهرستان ملایر نیز مرکز نوآوری و فناوری فعال شده و در بخش کشاورزی نیز ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و تقویت شرکت‌هایی که از قبل فعال شده‌اند وجود دارد.

به گفته او در بخش فرآوری‌های معدن و در حوزه بهداشت و درمان نیز زمینه‌های خوبی در سطح استان وجود دارد که می‌توانیم ایده‌های دانش بنیان را به این سمت و سو هدایت کنیم.

پورمجاهد توسعه و تقویت گردشگری را از سیاست‌های مهم استان برشمرد و افزود: شهر جهانی سفال، انگور و مشتقات آن و مبل و منبت ملایر ظرفیت بسیار غنی برای رشد و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید بذر و سرشاخه کاری اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده تاکید کرد: این طرح‌ها می‌تواند در راستای تحقق شعار سال ادامه یابد و منشا کار‌های ارزشمندی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تصریح کرد: تحقق شعار سال از همان لحظات شروع سال جدید در دستور کار استاندار همدان قرار گرفت و تاکیدات لازم را به سازمان‌های صمت، جهادکشاورزی، گردشگری و پارک علم فناوری که متولیان اصلی فناوری هستند اعلام شده و در اولین فرصت ستاد راهبری شرکت‌های دانش بنیان را تشکیل و برنامه منسجمی را تهیه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان همدان (ایرنا)

عناوین برگزیده