تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۵۳۸۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

انگلستان بازبینی تعرفه فولاد وارداتی از روسیه و بلاروس را آغاز کرد

‌می‌متالز - سیستم تجاری بریتانیا از قوانین سازمان تجارت جهانی پیروی می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل کند که صنایع بریتانیا از رویه‌های تجاری ناعادلانه یا افزایش غیرمنتظره واردات آسیب نخواهند دید.

به گزارش می‌متالز، سازمان اصلاحات تجاری انگلستان (TRA) بررسی سهمیه نرخ تعرفه (TRQ) واردات فولاد از روسیه و بلاروس را که بخشی از اقدامات حفاظتی تجارت بریتانیا است، آغاز کرده است. TRA ارزیابی خواهد کرد که آیا سهمیه‌های نرخ تعرفه برای روسیه و بلاروس باید دوباره تخصیص داده شود تا از کمبود احتمالی فولاد در بریتانیا جلوگیری شود یا خیر.

انگلستان به منظور اطمینان از عرضه ثابت فولاد، تعدیل سهمیه‌های نرخ تعرفه را در نظر خواهد گرفت.

مانند هر اقدام حفاظتی، انگلستان به همه کشور‌های واردکننده سهمیه داده است تا مقدار مشخصی فولاد را با نرخ تعرفه پایه به بریتانیا صادر کنند.

پس از اتمام سهمیه آن‌ها باید نرخ بالاتری بپردازند. صادرکنندگان روسیه و بلاروس ممکن است نتوانند سهمیه‌های خود را استفاده کنند، زیرا انگلیس واردات برخی کالا‌ها از این کشور‌ها از جمله فولاد را تحریم کرده است. تخصیص مجدد سهمیه‌های روسیه و بلاروس می‌تواند به تأمین منظم فولاد مورد نیاز برای ساخت‌وساز، مهندسی، صنایع خودروسازی و سایر مصارف کمک کند.

سهمیه‌های نرخ تعرفه (TRQs) بخشی از چارچوب سازمان تجارت جهانی (WTO) است. آن‌ها مشخص می‌کنند که چه مقدار از یک محصول را می‌توان از یک کشور وارد کرد قبل از اینکه واردات آن مشمول تعرفه‌های بالاتر شود.

سیستم تجاری بریتانیا از قوانین سازمان تجارت جهانی پیروی می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل کند که صنایع بریتانیا از رویه‌های تجاری ناعادلانه یا افزایش غیرمنتظره واردات آسیب نخواهند دید.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده