تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۵۴۱۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد امام جمعه اسلام آبادغرب از وضعیت برخی معادن سنگ شهرستان

‌می‌متالز - امام جمعه اسلام آبادغرب از وضعیت برخی معادن سنگ شهرستان و مشکلاتی که برای روستاییان ایجاد کرده اند، انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سیدروح‌الله زمانی موسوی گفت: شهرستان اسلام آبادغرب از جمله شهرستان‌هایی است که معادن سنگ فراوانی دارد و یکی از مرغوب‌ترین سنگ‌ها در معادن این شهرستان یافت می‌شود.

وی افزود: یکی از پدیده‌هایی که مشاهده می‌شود خام‌فروشی محصولات این معادن بوده و بسیاری از برند‌های معروف در حوزه سنگ از سنگ‌های همین شهرستان استفاده می‌کنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه مجوز‌هایی در سال‌های قبل در این منطقه داده شده که تعدادی از این مجوز‌ها مراحل لازم را طی نکرده‌اند، افزود: بعنوان مثال برخی از این معادن در کنار برخی از روستا‌ها قرار دارند که مشکلات و در پی آن نارضایتی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.

زمانی موسوی با اشاره به خلأ‌های قانونی موجود گفت: از نظر قانونی به خاطر اخذ مجوز‌های لازم، در عمل کاری از مردم برای درخواست از مسوولین برای برخورد با این معادن یا اقدامات دیگر بر نمی‌آید و همین موضوع باعث شده تا برخی از مردم هر از چندگاهی جلوی این معادن تجمع کنند. البته جلساتی با مسوولین امر گذاشته شده و پیگیری‌هایی صورت گرفته، با این حال متاسفانه نتیجه قابل توجهی را به همراه نداشته و مشکلات محیط زیستی و برخی از تخلفات هنوز پابرجاست.

وی با اشاره به گوشه‌ای از این معضلات گفت: تعرض به طبیعت، ایجاد گرد و غبار، آلودگی صوتی و... گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی است که این معادن به همراه داشته‌اند و مردم از این مشکلات رنج می‌برند و این موضوع نشان‌دهنده لزوم افزایش نظارت‌ها در این حوزه است.

وی افزود: علاوه بر پیگیری‌های متعدد، در تریبون نماز جمعه نیز این موضوع مطرح و تذکراتی داده شد. البته باید این موضوع به صورت جدی‌تری توسط مسوولین شهرستان و رده‌های بالاتر پیگیری شود.

امام جمعه اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد: نباید طوری عمل شود که برخی از از شعار‌های سال سوء استفاده کنند و این موضوع نباید باعث شود برخی تخلفات پشت این شعار‌های مهم پنهان شده و به مطالبات مردم توجه نشود. این معادن طبق قانون باید درصدی از درآمد‌های خود را به مردم منطقه بدهند، با این حال کمترین توجه به همسایگان این معادن یعنی روستا‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه به نبود امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم وجود قهرمانان متعدد در رشته‌های مختلف و تیم‌های ورزشی در سطح کشوری، شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم. نکته اینجاست که در شهرستان سرانه ورزشی در حد قابل قبولی است، ولی متاسفانه حفظ و نگهداری این امکانات به خوبی انجام نمی‌شود و این موضوع نیز به توجه مسوولین نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده